Wil je adverteren via radio, tv, display of zoek je een creative partnership?
Match je campagne met onze brede en kwalitatieve luisteraars en kijkers.
Wil je graag adverteren via een van onze VRT-merken?
Wil je graag gericht targeten in een of twee provincies via Radio 2?
Research / The power of audio
11-07-2022 | Veerle Hellemans
Global Web Index deed onderzoek naar de meest populaire audiocontent in 43 landen. Door die cijfers te koppelen aan onze eigen Belgische bereikcijfers, kwam Space tot een interessante vaststelling.
Research / Onderzoek Video Streaming
07-07-2022 | Veerle Hellemans
Volgens de vierde editie van de Belgian Video Streaming Monitor van GroupM (1.400 respondenten 18-59, online bevraagd in april 2022), scoort VRT NU zeer sterk op de VOD-markt in België.
Research / CIM RAM
22-06-2022 | Stefan Delaeter
We hebben onze infografiek geüpdatet met de nieuwste CIM-luistercijfers naar aanleiding van de meest recente golf. In de periode januari-april 2022 luisterden elke dag gemiddeld 2,64 miljoen mensen naar (één van) de VRT-radiozenders. Dat blijkt vandaag uit de nieuwe meting van het Centrum voor Informatie over de Media (CIM).
Research / DAB+
25-03-2022 | Dirk Soetens
De verdere ontwikkeling van digitale audio is een absolute prioriteit voor de VRT. Dat je merk ook voor een kwalitatieve, digitale audiocontext goed zit bij de publieke zender, bewijzen deze 5 cijfers.
Research / UBA
24-03-2022 | Rudi Janssens
Voor het eerst in België: UBA (United Brands Association) en UMA (United Media Agencies) brachten het aandeel van alle media-investeringen in België in kaart, zowel online als offline.
Research / Creative
28-02-2022 | Silke Deliens
Sleeplife, Devos Lemmens, Colruyt, … Het zijn maar enkele van de adverteerders die keer op keer hoog scoren in het DIVA-onderzoek. We delen graag 10 learnings uit hun succesformules.
25-02-2022 | Stefan Delaeter
In het najaar, van september tot en met december 2021, luisterden elke dag 2,8 miljoen mensen naar één van de VRT-radiozenders. Dat blijkt vandaag uit de nieuwe meting door het CIM.
Research / CIM Audio Time Study
25-02-2022 | Veerle Hellemans
Live radio, digitale radiozenders, muziekstreamingdiensten, podcasts: de audiomarkt is in volle evolutie. Dat blijkt uit de Audio Time Study die de audioconsumptie van de Belgen in kaart brengt.
Research / DIVA, radio
20-01-2022 | Silke Deliens
DIVA onderzoekt tot 15 verschillende parameters, gaande van herinnering tot merkoverweging en creatieve appreciatie. Benieuwd welke campagnes dit jaar creatief het meest gesmaakt werden?
Research / DIVA, Kruidvat, Gamma, D&L
19-01-2022 | Dirk Soetens
In 2021 testte de DIVA-impactbarometer meer dan 200 radiospots. Kruidvat, Gamma en Devos Lemmens waren de beste van de klas.