03/01/2020
Veranda’s Van Der Bauwhede weet waarom. Pol Dauwe van communicatiehuis Greendots licht de bouwstenen van de radiocampagne over Open Bedrijvendag toe.
→Radio 2 is de grootste radio in Vlaanderen en heeft met studio’s in de vijf Vlaamse provincies een sterke focus op regionaal nieuws en informatie. Via onze ProxiSpots kan je gericht adverteren in een of twee provincies.
Radio 2 is de populairste gezinsradio van Vlaanderen en brengt toegankelijke muziek en herkenbare programma’s door lokale verankering en regionale ontkoppeling.
Facts & Figures
Signature-acties
Programmatie
Onze matchmakers
Contact
Radio 2 is breed toegankelijk, melodieus en tijdloos. De zender heeft het hoogste marktaandeel tijdens de regionale infoprogramma’s en een groot bereik op zaterdag. Het trouwe luisterpubliek zorgt voor een lange luisterduur.
Profiel
Doelgroep
The force of 360°
1 758 042
luisteraars/week
927 457
streams/maand
93 030
streamers/maand
Je merk linken aan een van Radio 2-acties? Laat je inspireren door de adverteerders die je voorgingen.
Audio / Case
03/01/2020
Veranda’s Van Der Bauwhede weet waarom. Pol Dauwe van communicatiehuis Greendots licht de bouwstenen van de radiocampagne over Open Bedrijvendag toe.
→Audio / Case
23/07/2019
Lokaal adverteren wordt steeds populairder. Michel Neven van Electro Neven in Limburg weet waarom. Dankzij een regionale radiocampagne via Radio 2 Limburg verkocht zijn promostock in 3 weken uit.
→Audio / Brand
02/07/2019
De commerciële kracht van een goede, regionale radiocampagne valt niet te onderschatten, dat onderkennen de meeste marketeers ondertussen wel. Maar wat maakt een regionale radiocampagne tot een goede radiocampagne?
→Per Vlaamse provincie biedt Radio 2 nieuwsbulletins met berichten uit eigen streek. Op weekdagen wordt de zender ‘s ochtends en tussen de middag ook regionaal ontkoppeld.
Bronnen:
*Doelgroep: Bron: CIM RAM, Noorden, mediaplanning, januari - december 2022, Radio 2, 35-64 en 12+, dagbereik, weekbereik, luisterduur en marktaandeel, ma-zo, 6-22u.
**The force of 360° hoofdmerk Radio 2: Bron: CIM Internet (Gemius), Audio Players, Target Group: NL12+, Location: domestic, Content type: audio, sep-dec2022 + aantal abonnees op social media op het moment van schrijven.
Heb je interesse om regionaal te adverteren via Radio 2? Of heb je gewoon een vraag? Stuur een mailtje, bel ons of vul gewoon dit formulier in.