28/06/2022
IKEA pakt uit met een slimme campagne rond één herkenbaar format die even vlot en handig in elkaar steekt als een IKEA-kast. Céline Smidts en Kaat Van Noten geven duiding bij de geslaagde nieuwe spot.
→Het ‘Entertainment Report’ van GWI (Global Web Index) brengt de meest populaire audiocontent in kaart. De studie lijst hierbij 10 types audiocontent op, gaande van audiobooks tot playlists. Bij peiling naar voorkeur (niet frequentie) blijken eigen playlists – net als in de 43 andere onderzochte landen – de meest gewaarde audiocontent. Op de tweede plaats (bij 34+) komt radioprogrammering.
Om de verklaarde voorkeuren in perspectief te plaatsen, koppelde Space deze voorkeuren aan de CIM Audio-Time gegevens zoals verzameld in het laatste kwartaal van 2021. Volgens deze data wordt van de 5 uur dagelijkse audioconsumptie, vanaf de leeftijd van 25-34 jaar, meer dan 3 uur besteed aan live radio en 50 minuten (van de dagelijkse audioconsumptie) aan muziek. Alleen bij de jongeren onder 25 jaar is de eerste audiobron de 'on demand'-verzameling van podcasts, uitgesteld luisteren (naar de radio) en audiostreamingdiensten.
Op de eindeloze audio-snelweg blijft de ether populair maar vooral: een van de drukst beluisterde audiohaltes.