24/05/2024
Het partnership met de Nationale Lotterij bezorgt één vriendengroep de zomer van hun leven met een muzikale 'Win For Life experience' - Het Gouden Festivalbandje.
→De muzikale reeks #LikeMe ontving de gouden award voor Media Brand of the Year. Wat begon als een tv-format is uitgegroeid tot een multimediaal fenomeen dat drie generaties verbindt. Met 52 afleveringen en een laatste seizoen in 2023, gevolgd door uitverkochte concerten in het Sportpaleis, heeft #LikeMe zich gevestigd als een toonaangevend merk in Vlaanderen.
De Warmste Week is een van de meest impactvolle initiatieven van VRT, gericht op maatschappelijke thema's, bewustwording en mobilisatie. Het concept is geëvolueerd tot een cross-mediaal evenement, ondersteund door VRT 1, Studio Brussel, Ketnet, MNM en VRT MAX. De Warmste Week is uitgegroeid tot de meest populaire solidariteitsactie in Vlaanderen, waarbij enorme bedragen worden ingezameld voor goede doelen.
De zilveren award voor Media Research of the Year ging naar de Noord-Zuid-geloofwaardigheidsstudie. Dit baanbrekende onderzoek, uitgevoerd in samenwerking tussen RMB en Var, richtte zich op de geloofwaardigheid van radiospots met duurzaamheidsboodschappen bij Belgische consumenten in zowel het noorden als het zuiden van het land. De studie benadrukt de waarde van culturele analyse en samenwerking in mediaonderzoek.