28/04/2020
Wie niet alleen focust op promoties, maar zijn boodschap kadert in een breder maatschappelijk verhaal, trekt in deze crisistijden aan het langste eind. 3 inzichten uit onze DIVA test over de radiocampagne van Torfs.
→“Uit een bevraging die we hielden in samenwerking met Havas Media, blijkt dat de Belg de overstap naar elektrisch rijden uitstelt”, vertelt Lina Soccio, Communication Manager bij Kia Motors Belux. “Hij zit nog met vele vragen: hoe ver kan ik rijden, hoe moet ik laden? Kia is gekend om zijn goede prijs-kwaliteitsperceptie, maar we zullen niet spontaan genoemd worden in de lijst van elektrische automerken. Toch was net dat de doelstelling van deze campagne: Kia linken aan elektrisch rijden.”
“In tegenstelling tot de andere automotive spelers die op radio steevast inzetten op promo’s of op de nieuwe modellen, wilden wij het medium op een andere manier inzetten. Het was onze keuze om luisteraars bewust te maken van de voordelen van elektrisch rijden en al hun vragen erover te beantwoorden. Dankzij een leuke creatieve vertaalslag, de avonturen van ‘+’ en ‘-‘, boden we de luisteraar een batterij aan argumenten.”
“Belgen zijn echte radioluisteraars: we kozen voor een radio-aanpak, aangevuld met online-kanalen. Door het medium in te zetten als een echte brand generator slaagden we er in een versnelling hoger te schakelen in onze merkherkenbaarheid.”
De resultaten van de DIVA-test bewezen na 1 maand een verdubbeling van de merkherkenbaarheid (+136%). “Bovendien noteerden we een halvering in verwarring met andere automerken. De boodschap was helder: go electric. De argumenten en leuke tune deden de rest. Respondenten appreciëren onze authentieke manier van communiceren.”
Vraag meer info via var.be/contact