Marit Ginevro
Marit Ginevro
Head of Marketing
13/12/2022
Er schuilt een ongelooflijke gezelligheid in de koude, steeds donker wordende winterdagen. Want tijdens de donkere dagen nemen de oren over en wordt er intenser geluisterd.

Zo bereikt VRT elke week 65% van de Vlamingen met radio die raakt.* Dat maakt van de donkere dagen perfecte dagen om naar de radio te luisteren. En dus ook om te adverteren.

Kijk maar naar de luistercijfers en ontdek wat we de komende periode allemaal in petto hebben:

  • Radio2 is met 1,2 miljoen luisteraars de nummer 1 in Vlaanderen op het vlak van luisterbereik**.
  • MNM is het sterkste jongerenmerk van Vlaanderen.
  • Op 31 december 2021 absolute piek in het aantal online luisteraars: 562.0000 unieke audiostreamers***.
  • Een fantastisch najaar met o.a. De Warmste Week, de Radio2 Top 2000 en de Tijdloze 100.
  • Een knallende januari met de nieuwe ochtendshow van Peter Van de Veire op Radio2, de Week van de Belgische Muziek en nog veel meer.

Bronnen:
*CIM RAM, Noorden, sep’21-aug’22, VRT-radio, Weekbereik, 12+, ma-zo, 6-22u.
**CIM RAM, Noorden, meest recente najaarsgolf (sep-dec 2021), dagbereik, Radio2, 12+, ma-zo, 6-22u.
***CIM RSM, 31/12/2021, Unieke streamers (Average Daily Unique Users) van alle VRT-radio’s (internetluisteraars), alle ip-adressen (Worldwide), Audio & Video (videokanalen met identieke audio als de audiokanalen worden meegeteld).

Interesse in adverteren op de VRT-radiomerken?

Contacteer ons voor meer info.