Terug naar Cases

Veranda’s Van Der Bauwhede

Kwalitatieve leads met regionale campagnes

Veranda’s Van der Bauwhede zet regionale radioreclame in om bezoekers naar hun opendeurdagen te lokken. Met hun heldere campagnes verzamelen ze elk jaar weer de kwalitatieve leads die ze vooropstelden.

Sector
Retail
Thema
ROI
Periode
Jaarlijks sinds 2016
Case delen
Download
header image

Aanpak

In de weken rond de opendeurdagen en de Open Bedrijvendag bereiken de radiospots een hoge intensiteit. Nadien worden ze herhaald zodat de boodschap blijft hangen. Met een heldere boodschap en duidelijke oproep vertalen de spots de waarden van de verandabouwer: kwaliteit en service met de glimlach.

De eerlijke, warme manier van communiceren wordt duidelijk geapprecieerd. Het bezoekersaantal stijgt jaar na jaar en vertaalt zich in kwalitatieve leads en sales.
 

Overall mediaplan:
 

  • Campagnes van 4 tot 6 weken
     
  • Twee keer per jaar (opendeurdagen en Open Bedrijvendag)
     
  • Radio en televisie krijgen gelijkwaardige aandacht, gevolgd door online en print.
     
  • Eenzelfde spot voor Radio 1 en 2, maar een hogere frequentie op die laatste
     
  • Maximaal 3 regionale kanalen, dus geen verspild budget door een te breed bereik
Tijdens de radiocampagnes kennen de showroombezoeken altijd een piek. Inzetten op radio geeft een boost aan onze omzetcijfers.
Pol Dauwe
General Manager communicatiehuis Greendots

Facts and Figures

Een bereik met Radio 2 van meer dan 50% van de luisteraars in thuisprovincie West-Vlaanderen

Media

Contacteer ons

Heb je interesse om te adverteren op de VRT-merken? Of heb je gewoon een vraag? Aarzel dan niet en stuur een mailtje, bel ons of vul dit formulier in.

}
Verplicht