Torfs
63% meer likeable dankzij warme boodschap
Met de oproep “koop Belgisch, blijf in uw kot en steun lokale ondernemers” speelt Torfs met succes in op de coronacrisis. De spot scoort 35% beter dan anders op likeability.

Aanpak
Tijdens de lock-down in april 2020 roept CEO Wouter Torfs op om lokale handelaars te steunen. Door klanten korting te geven en een deel van de opbrengst aan de zorgsector te schenken, toont het merk dat relevantie in crisiscommunicatie het verschil maakt.
Zowel de uitvoering als de aantrek van de boodschap scoren aanzienlijk hoger op likeability dan een gemiddelde Torfs spot. Bovendien toonde 70% zich bereid om ook effectief meer lokaal te gaan kopen. Daarnaast zag de adverteerder een heel mooie stijging in zijn online verkoop (+243%).
Overall mediaplan:
- Klassieke radiocampagne
- OLA + OLV
- Addressable tv
- SoMe

Facts & Figures
Vraagstelling ‘Likeability – execution’: In welke mate vind je deze spot goed gemaakt? (0-10 score)
Vraagstelling ‘Likeability – content’: In welke mate spreekt de boodschap van deze spot je aan? (0-10 score)
Media
Contacteer ons
Heb je interesse om te adverteren op de VRT-merken? Of heb je gewoon een vraag? Aarzel dan niet en stuur een mailtje, bel ons of vul dit formulier in.