Terug naar Cases

Case Miele

Immer besser’: nieuwe radiospot van Miele draait beter dan ooit tevoren

Elk nadeel heb zijn voordeel. Vielen de DIVA-cijfers van de vorige radiocampagne van Miele enigszins tegen dan maakte het keukenmerk de juiste analyse waarna de spot volledig werd herwerkt. Resultaat is een nieuwe radiocampagne die beter draait dan ooit tevoren en de herkenbaarheid van het merk naar nieuwe hoogtes stuwt. Melissa Boeykens, head of Brand & Digital bij Miele, geeft tekst en uitleg bij de ommekeer.

Sector
Retail
Thema
Brand Building
Periode
4 oktober - 31 oktober 2021
Case delen
Download
header image

Aanpak

De communicatie van Miele was in het verleden heel hard productgericht, maar ditmaal wouden ze gaan voor een meer menselijke communicatie die inspeelt op daily life convenience.

Met radio hebben we in een korte periode, gedurende twee weken, een opportunity to hear van 8 à 9 keer per dag: als je Miele dan niet hebt gehoord, ben je op dat moment van de aardbol verdwenen.
Melissa Boeykens
Head of Brand & Digital

Facts & Figures

Brand awareness: van 90% naar 93%

 

Media

Contact

Heb je interesse om te adverteren op de VRT-merken? Of heb je gewoon een vraag? Aarzel dan niet en stuur een mailtje, bel ons of vul dit formulier in.

}
Verplicht