Mediamarkt
Back on track, 9 maanden na de rebranding
MediaMarkt gebruikte radio om een rebranding te communiceren. 9 maanden later zit het merk terug op quasi hetzelfde niveau als voordien. Een consequent gebruik van radio om het nieuwe concept te lanceren werkt.

Aanpak
Na de jarenlange iconische ‘ik ben toch niet gek’-campagnes, beslist MediaMarkt in 2019 om het roer om te gooien. Om van ‘hard discounter’ naar ‘smart discounter‘ te evolueren waagt het sterk merk zich aan een rebranding. Dankzij radio werd de nieuwe baseline ‘Jawadde dadde’ snel opgepikt, herkend en gelinkt aan MediaMarkt. Deze campagne toont aan hoe je je hele concept kan omgooien en toch terug kan groeien naar het sterke niveau van voordien.
Overall mediaplan
- Radio campagne
- Breed bereik door inzet op verschillende zenders

Facts and figures
Bron: DIVA 3.0, InSites Consulting i.o.v. Var
Vraagstelling ‘recall’: Herinner je je onlangs deze radiospot of een soortgelijke spot te hebben gehoord?
Vraagstelling ‘attribution’: Voor welk merk werd hier reclame gemaakt?
Media
Contacteer ons
Heb je interesse om te adverteren op de VRT-merken? Of heb je gewoon een vraag? Aarzel dan niet en stuur een mailtje, bel ons of vul dit formulier in.