EG
Merkvoorkeur EG verdubbelt op 1 jaar tijd
Hoe transformeer je merkloze generische geneesmiddelen in een sterk merk? Een tweedelige radio- en tv-campagne krijgt het voor elkaar.

Aanpak
Om van EG, producent van generische geneesmiddelen een echt merk te maken moest de merkbekendheid verhoogd worden, een merkvoorkeur ontwikkeld worden en moest EG het imago krijgen van een betaalbaar alternatief van het originele, duurdere geneesmiddel. In een eerste campagne werd geteased met de vraag “Wat heeft elke Belg in huis zonder het te weten?”. In een tweede fase werd deze vraag beantwoord: “EG, betaalbare geneesmiddelen”. DIVA toont mooie resultaten, mission accomplished!
Overall mediaplan:
- Teasercampagne en vervolgcampagne via radio en tv
- Vaste selectie van zenders, regelmatig aangevuld met Radio 1 en Radio 2 voor breed bereik

Facts & figures
Media
Meer weten over de impact van crossmediaal adverteren?
Contacteer Silke Deliens voor een analyse en aanbeveling op maat.
Contacteer ons
Heb je interesse om te adverteren op de VRT-merken? Of heb je gewoon een vraag? Aarzel dan niet en stuur een mailtje, bel ons of vul dit formulier in.