Header image
Terug naar Cases

Delhaize Superplus

Hoe het promoten van een gezonde levensstijl de verkoop boost én een Effie

Met zijn Superplus-getrouwheidsprogramma én bijbehorende campagne ‘Eet beter, betaal minder’ is Delhaize er in een mum van tijd in geslaagd niet alleen gezonde voeding betaalbaar én kenbaar aan een breed publiek, maar ook klanten aan zich te binden én hen aan te zetten tot gezonder eten. Dat leverde de retailer een Gold Effie Award + Mention of Excellence in Touchpoint Strategy 2021 op.

Sector
Retail
Thema
ROI
Periode
Q4 2020
Case delen
Download
header image

Aanpak

Brede media, waaronder radio, maakten van het nieuwe getrouwheidsprogramma de ‘talk of the town’ en zorgden vervolgens voor conversie
 

Overall mediaplan:
 

  • Radio en online audio
     
  • TV en online video
     
  • (D)OOH
     
  • Print
     
  • Digitaal
     
  • Sociale media
     
  • In-store
     
  • e-CRM
Op het vlak van awareness was het essentieel dat mensen over ons en onze wil om gezonde voeding betaalbaar te maken zouden praten. Vandaar de keuze voor radio, billboards, tv en online video. Het mediaplan zorgt voor een sterke mediadruk, het belichten van de voordelen stimuleert de consideration.
Aude Mayence
VP Marketing & Digital Delhaize

Facts and figures

3 feiten en cijfers:
 

  • Gestegen verkoop bij Superplus-gebruikers
     
  • Meer dan 1,4 miljoen Superplus gebruikers na 3 maanden, intussen meer dan 2 miljoen
     
  • Meer dan 60% vindt dat Superplus een gezonde levensstijl ondersteunt en dat Delhaize gezonde producten betaalbaar maakt.

Media

Bekijk de billboard

0:00
/
0:00

Contacteer ons

Heb je interesse om te adverteren op de VRT-merken? Of heb je gewoon een vraag? Aarzel dan niet en stuur een mailtje, bel ons of vul dit formulier in.

}
Verplicht