Header image
Terug naar Cases

Car-pass

Car-Pass vindt de perfecte match tussen radio en tv

De complementariteit tussen radio en tv aantonen, zowel op mediatechnisch als inhoudelijk en vormelijk vlak, dat doet Car-Pass sinds 2019 met zijn Date-campagne.

Sector
Retail
Thema
Brand Building
Periode
2019-2021
Case delen
Download
header image

Aanpak

Tv als basismedium nemen voor het campagneconcept om dan vervolgens op radio een vervolg te breien aan die storytelling.
 

Overall mediaplan:

  • Tv
  • Radio
  • Digital

 

We hebben 5% meer nettobereik bij het combineren van radio, tv en online in vergelijking met een mediaplan waarin radio niet vertegenwoordigd is.
Sigrid Claerhout
Account Manager

Facts & Figures

  • Attribution: 46% (Uit de posttest van Mediabrands. Radio noteerde de hoogste toekenning van alle geteste media).
     
  • De meerwaarde van de combinatie van radio en tv wordt ook in Diva aangetoond:
    • De algemene blinded recall van de radiospot is 49%. Deze neemt toe tot 79% bij de luisteraars die ook de tv campagne hebben gezien.
    • Branding power: 78% van de luisteraars geeft aan dat het duidelijk is van welke organisatie de spots komen. Bij diegene die ook de tv campagne hebben gezien, neemt dit toe tot 88%.  
 

Media

Contacteer ons

Heb je interesse om te adverteren op de VRT-merken? Of heb je gewoon een vraag? Aarzel dan niet en stuur een mailtje, bel ons of vul dit formulier in.

}
Verplicht