Wil je adverteren via radio, tv, display of zoek je een creative partnership?
Match je campagne met onze brede en kwalitatieve luisteraars en kijkers.
Wil je graag adverteren via een van onze VRT-merken?
Wil je graag gericht targeten in een of twee provincies via Radio 2?
Brand / Spotify
29-03-2021 | Justine De Bruyn
Sponsor een populaire Spotify-playlist en geniet automatisch mee van het grote bereik, want sinds kort is het mogelijk voor Belgische adverteerders om zich aan een playlist, zoals bijvoorbeeld de populaire Discover Weekly, te linken.
Trend / UBA Trends Day
22-03-2021 | Lissa De Peuter
Een compacte online editie, een recordaantal inschrijvingen en 3 wereldberoemde keynotesprekers: 3 dingen om mee te nemen in je toekomstige plannen.
Trend / Ketnet
15-03-2021 | Mauro Meurisse
Eind januari vond het Gala van de Gouden K’s plaats. De awardshow van Ketnet vind normaal plaats in een overvol Sportpaleis, maar dat was dit jaar niet mogelijk. Om het event toch coronaproof te laten doorgaan, zorgde de kinderzender van VRT wel voor een wereldprimeur van formaat: het gebruik van XR technologie in een liveshow.
Trend / Internationaal
17-02-2021 | Dirk Soetens
Naar jaarlijkse gewoonte peilt Adformatie bij 22 CEO’s van mediabedrijven en -omroepen naar de belangrijkste speerpunten voor het komende jaar in de Nederlandse mediasector. Wat blijkt?
Trend / De toekomst van audio
Radiozenders, streams, podcasts, radio-apps en intussen ook Clubhouse: audio is overal. Filip Pletinckx (talent Coach bij VRT) licht 10 trending audiotopics van 2021 toe.
Trend / Spin-offradio / merkextensies
Audiomerken evolueren steeds meer, met spin-offs die à la carte content serveren. Zo heeft StuBru: Bruut, De Tijdloze, Hooray, UNTZ en #ikluisterblegisch. Aan het woord: Matt Deegan, Creative Director bij Folder Media UK.
Brand / Creative partnerships
09-02-2021 | Bruno De Turck
Radio 2 en Sport Vlaanderen slaan de handen samen voor de allereerste gesponsorde VRT-podcast.
Trend / consumer trends
28-01-2021 | Dirk Soetens
Het nieuwe normaal is here to stay en dat zien we ook terug in het gedrag van consumenten. Met deze 7 trends kan je je campagne optimaal inzetten op media en momenten waar zoveel mogelijk mensen van je doelgroep actief zijn.
Trend / Media & Culture Fast Forward
07-12-2020 | Lissa De Peuter
Hoe zal de toekomst media & cultuur eruit zien? Time to reboot, time to act: Ctrl Act Del. Dat is het thema van de nieuwe editie van Media & Culture Fast Forward op 15, 15 en 16 december.
Brand / Black Friday
29-09-2020 | Sophie De Marche
Black Friday is de dag waarop de wereld massaal aan het shoppen slaat. Met deze 4 tips verschijnt je merk voorbereid aan de sales-start.