Wil je adverteren via radio, tv, display of zoek je een creative partnership?
Match je campagne met onze brede en kwalitatieve luisteraars en kijkers.
Wil je graag adverteren via een van onze VRT-merken?
Wil je graag gericht targeten in een of twee provincies via Radio 2?
Trend / Gen Z
28-11-2022 | Jordan Bowring
Als charmeoffensief tegen de internationale media, zetten we graag onze schouders onder deze 2 hartverwarmende projecten om nieuw marketingtalent warm te maken voor de lokale reclamemarkt.
Trend / Positive Impact
11-03-2022 | Bruno De Turck
Met kwalitatieve en maatschappelijk relevante content bieden de VRT-zenders een merkveilige adverteerderscontext, geen evidentie in deze tijden.
Trend / PODCASTS
24-12-2021 | Hilde Leemans
VRT-podcasts zijn populair, ook dit jaar leverde elk merk weer zijn eigen toppers af. Van korte, amusante verhalen tot diepgaande geschiedkundige onderzoeken: elke smaak wordt bedient.
Trend / Videoformaten
15-06-2021 | Dirk Soetens
Korte videoformaten zijn populairder dan ooit. Sociale kanalen voeren de trend aan: hoe hapklaarder, hoe populairder en dus ook: hoe effectiever. Hoe optimaliseer je als marketeer de kracht van short-form video voor jouw merk?
Trend / VRT innovatief
13-05-2021 | Stefan Delaeter
In deze tijden wordt de rol en het belang van kwalitatieve media steeds groter. De afdeling ‘VRT Technologie en Innovatie’ staat centraler dan ooit in de organisatie. Sarah Geeroms, Innovative Partnerships & Hoofd Future Media Hubs, geeft toelichting bij de drie speerpunten van de afdeling.
Trend / UBA Trends Day
22-03-2021 | Lissa De Peuter
Een compacte online editie, een recordaantal inschrijvingen en 3 wereldberoemde keynotesprekers: 3 dingen om mee te nemen in je toekomstige plannen.
Trend / Ketnet
15-03-2021 | Mauro Meurisse
Eind januari vond het Gala van de Gouden K’s plaats. De awardshow van Ketnet vind normaal plaats in een overvol Sportpaleis, maar dat was dit jaar niet mogelijk. Om het event toch coronaproof te laten doorgaan, zorgde de kinderzender van VRT wel voor een wereldprimeur van formaat: het gebruik van XR technologie in een liveshow.
Trend / Internationaal
17-02-2021 | Dirk Soetens
Naar jaarlijkse gewoonte peilt Adformatie bij 22 CEO’s van mediabedrijven en -omroepen naar de belangrijkste speerpunten voor het komende jaar in de Nederlandse mediasector. Wat blijkt?
Trend / De toekomst van audio
Radiozenders, streams, podcasts, radio-apps en intussen ook Clubhouse: audio is overal. Filip Pletinckx (talent Coach bij VRT) licht 10 trending audiotopics van 2021 toe.
Trend / consumer trends
28-01-2021 | Dirk Soetens
Het nieuwe normaal is here to stay en dat zien we ook terug in het gedrag van consumenten. Met deze 7 trends kan je je campagne optimaal inzetten op media en momenten waar zoveel mogelijk mensen van je doelgroep actief zijn.