Wil je adverteren via radio, tv, display of zoek je een creative partnership?
Match je campagne met onze brede en kwalitatieve luisteraars en kijkers.
Wil je graag adverteren via een van onze VRT-merken?
Wil je graag gericht targeten in een of twee provincies via Radio 2?
Research / Top 20 tv-voorjaar
18-08-2022 | Geert Vansant
Eén heeft een sterk voorjaar achter de rug. Dit bewijst de top 20 van meest bekeken programma's van het afgelopen voorjaar: maar liefst 18 televisieprogramma's werden op Eén uitgezonden.
Research / Kijkcijfers
02-08-2022 | Jordan Bowring
Deze sportzomer is er een voor de geschiedenisboeken. Niet enkel onze wielrenners en vrouwenvoetbalploeg leverden topprestaties af, maar ook wat betreft de kijkcijfers en beleving was het al een uitzonderlijke zomer.
Research / Onderzoek Video Streaming
07-07-2022 | Veerle Hellemans
Volgens de vierde editie van de Belgian Video Streaming Monitor van GroupM (1.400 respondenten 18-59, online bevraagd in april 2022), scoort VRT NU zeer sterk op de VOD-markt in België.
Brand / VRT NU
20-05-2022 | Lissa De Peuter
Het videoaanbod van VRT NU werd uitgebreid met het volledige VRT-podcastaanbod. Binnenkort worden daar nog alle livestreams aan toegevoegd.
Case / Car-Pass
15-04-2022 | Bruno De Turck
Hoe maakt de combinatie van radio en televisie je mediaplan nog sterker? Het Date-concept van Car-Pass is een schoolvoorbeeld van hoe een concept wordt doorgetrokken naar de verschillende touchpoints.
Research / UBA
24-03-2022 | Rudi Janssens
Voor het eerst in België: UBA (United Brands Association) en UMA (United Media Agencies) brachten het aandeel van alle media-investeringen in België in kaart, zowel online als offline.
21-01-2022 | Lore Lenseclaes
VRT biedt dit voorjaar een waaier aan topcontent aan van eigen bodem in box-set en dit allemaal in de reclameluwe omgeving van VRT NU.
Research / DIVA, BAN
19-01-2022 | Laurence Couturier
DIVA meet niet enkel de best scorende TV-billboards maar heeft ook een aangepaste methodiek voor BAN-campagnes. De inhoudelijke richtlijnen waaraan BAN-campagnes moeten voldoen staan creativiteit duidelijk niet in de weg. Integendeel!
Research / DIVA, Dovy, Lidl, BMW
19-01-2022 | Geert Vansant
Benieuwd welke tv-campagnes in 2021 het best scoorden volgens DIVA? Spoiler alert: het zijn 3 adverteerders die hun visual en sonic branding helemaal op punt hebben.
24-12-2021 | Lore Lenseclaes
VRT NU heeft zich in 2021 opgewerkt tot de derde meest gebruikte streamingdienst in Vlaanderen, na Youtube en Netflix.