Wil je adverteren via radio, tv, display of zoek je een creative partnership?
Match je campagne met onze brede en kwalitatieve luisteraars en kijkers.
Wil je graag adverteren via een van onze VRT-merken?
Wil je graag gericht targeten in een of twee provincies via Radio 2?
Trend / Videoformaten
15-06-2021 | Dirk Soetens
Korte videoformaten zijn populairder dan ooit. Sociale kanalen voeren de trend aan: hoe hapklaarder, hoe populairder en dus ook: hoe effectiever. Hoe optimaliseer je als marketeer de kracht van short-form video voor jouw merk?
Brand / Spotify
29-03-2021 | Justine De Bruyn
Sponsor een populaire Spotify-playlist en geniet automatisch mee van het grote bereik, want sinds kort is het mogelijk voor Belgische adverteerders om zich aan een playlist, zoals bijvoorbeeld de populaire Discover Weekly, te linken.
Trend / Ketnet
15-03-2021 | Mauro Meurisse
Eind januari vond het Gala van de Gouden K’s plaats. De awardshow van Ketnet vind normaal plaats in een overvol Sportpaleis, maar dat was dit jaar niet mogelijk. Om het event toch coronaproof te laten doorgaan, zorgde de kinderzender van VRT wel voor een wereldprimeur van formaat: het gebruik van XR technologie in een liveshow.
Trend / De toekomst van audio
17-02-2021 | Dirk Soetens
Radiozenders, streams, podcasts, radio-apps en intussen ook Clubhouse: audio is overal. Filip Pletinckx (talent Coach bij VRT) licht 10 trending audiotopics van 2021 toe.
Trend / Spin-offradio / merkextensies
Audiomerken evolueren steeds meer, met spin-offs die à la carte content serveren. Zo heeft StuBru: Bruut, De Tijdloze, Hooray, UNTZ en #ikluisterblegisch. Aan het woord: Matt Deegan, Creative Director bij Folder Media UK.
Brand / Creative partnerships
09-02-2021 | Bruno De Turck
Radio 2 en Sport Vlaanderen slaan de handen samen voor de allereerste gesponsorde VRT-podcast.
Brand / VRT NU
21-01-2021 | Stefanie Van Snick
Massaal veel Vlamingen ontdekken VRT NU - de gratis online videospeler van VRT. We vroegen Lotte Vermeir, adjunct-netmanager Eén en Canvas, naar de reden van dat succes.
Trend / eSporza
13-01-2021 | Sam Homblé
Sporza lanceert e.sporza.be, een videogameplatform dat helemaal gewijd is aan de wereld van esports. Vanaf dt jaar kunnen adverteerders het potentieel van het platform optimaal benutten.
Brand / Black Friday
29-09-2020 | Sophie De Marche
Black Friday is de dag waarop de wereld massaal aan het shoppen slaat. Met deze 4 tips verschijnt je merk voorbereid aan de sales-start.
Trend / Digitaal luisteren
19-05-2020 | Rudi Janssens
Elke dag luisteren meer dan 4 miljoen Vlamingen naar de radio. Uit een onderzoek van Ipsos blijkt dat 26% van de totale radioluistertijd in Vlaanderen via een digitale drager gebeurt.