Wil je adverteren via radio, tv, display of zoek je een creative partnership?
Match je campagne met onze brede en kwalitatieve luisteraars en kijkers.
Wil je graag adverteren via een van onze VRT-merken?
Wil je graag gericht targeten in een of twee provincies via Radio 2?
Trend / De toekomst van audio
17-02-2021 | Dirk Soetens
Radiozenders, streams, podcasts, radio-apps en intussen ook Clubhouse: audio is overal. Filip Pletinckx (talent Coach bij VRT) licht 10 trending audiotopics van 2021 toe.
Brand / VRT NU
21-01-2021 | Stefanie Van Snick
Massaal veel Vlamingen ontdekken VRT NU - de gratis online videospeler van VRT. We vroegen Lotte Vermeir, adjunct-netmanager Eén en Canvas, naar de reden van dat succes.
Trend / eSporza
13-01-2021 | Sam Homblé
Sporza lanceert e.sporza.be, een videogameplatform dat helemaal gewijd is aan de wereld van esports. Vanaf dt jaar kunnen adverteerders het potentieel van het platform optimaal benutten.
Research / VRT
10-12-2020 | Dirk Soetens
De maand oktober was een bijzonder sterke digitale maand voor VRT met 2.346.115 unieke browsers per dag. Enkel de maand maart (start coronacrisis) deed het beter.
Research / Digitaal radioluisteren
17-11-2020 | Dirk Soetens
Het recente onderzoek van Ipsos in opdracht van de Vlaamse overheid toont aan dat 38% van het totale radioluistervolume digitaal gebeurt via DAB+, internet of digitale tv. Vorig jaar was dat nog 26%.
Case / Spotify
31-08-2020 | Justine De Bruyn
De streaming intelligence van Spotify vertelt adverteerders precies wie luistert, wanneer, waarom en waar. Op die manier kan gericht getarget worden. Deze 2 cases illustreren tonen hoe het werkt.
Trend / Digitaal luisteren
19-05-2020 | Rudi Janssens
Elke dag luisteren meer dan 4 miljoen Vlamingen naar de radio. Uit een onderzoek van Ipsos blijkt dat 26% van de totale radioluistertijd in Vlaanderen via een digitale drager gebeurt.
Research / VRT NU
24-01-2020 | Veerle Van Cauwenbergh
VRT NU is de gratis online videospeler van VRT waar je je favoriete programma’s van Eén, Canvas en Ketnet kan (her)bekijken. Leuk voor kijkers, maar ook voor adverteerders.
Trend / Voice Assistants
02-01-2020 | Lissa De Peuter
De Google Assistant, Amazon Alexa en Siri van Apple. We spraken met enkele gebruikers over hun smartspeaker-ervaringen. Als eerste aan de beurt: Geoffrey Hantson.
Brand /
11-10-2019 | Stefan Delaeter
Voor 57% van de Belgen is radio het laatste medium waarmee ze contact hebben voor het shoppen. Dat meldt IP Belgium in zijn Life Observer-studie. We delen hieronder 4 bevindingen.