Wil je adverteren via radio, tv, display of zoek je een creative partnership?
Match je campagne met onze brede en kwalitatieve luisteraars en kijkers.
Wil je graag adverteren via een van onze VRT-merken?
Wil je graag gericht targeten in een of twee provincies via Radio 2?
Research / Digital Ad Trust
19-12-2022 | Jean-Philippe Bovsovers
Initiatiefnemers van het DAT-label (UBA & WE MEDIA) betrekken nu de markt bij het verder optimaliseren van de standaard.
Trend / Gen Z
28-11-2022 | Jordan Bowring
Als charmeoffensief tegen de internationale media, zetten we graag onze schouders onder deze 2 hartverwarmende projecten om nieuw marketingtalent warm te maken voor de lokale reclamemarkt.
Research / EBU 2022
21-10-2022 | Veerle Hellemans
Naar jaarlijkse gewoonte onderzoekt EBU (European Broadcasting Union) het vertrouwen van europese consumenten in verschillende media. Ontdek de 3 opvallende bevindingen.
Research / Kracht van sponsoring
21-09-2022 | Veerle Hellemans
In het onderzoek van Paramount ANZ staat één vraag centraal: waarom werkt sponsoring? Uit de studie blijkt dat 4 pijlers aan de basis liggen: betrokkenheid, fandom, emotie en vertrouwen.
Research / Onderzoek Video Streaming
07-07-2022 | Veerle Hellemans
Volgens de vierde editie van de Belgian Video Streaming Monitor van GroupM (1.400 respondenten 18-59, online bevraagd in april 2022), scoort VRT NU zeer sterk op de VOD-markt in België.
Research / Digimeter 2021
27-04-2022 | Veerle Hellemans
De nieuwe Digimeter van imec is uitgekomen en geeft interessante inzichten over het mediagebruik en de digitale transformatie van de Vlaming.
Trend / Positive Impact
11-03-2022 | Bruno De Turck
Met kwalitatieve en maatschappelijk relevante content bieden de VRT-zenders een merkveilige adverteerderscontext, geen evidentie in deze tijden.
Research / 2021
20-01-2022 | Stefanie Van Snick
Het is eindelijk zover! Het moment waar we met z’n allen maandenlang vol spanning en ongeduld naar toeleefden is aangebroken, want in januari publiceert de Var zijn eindejaarlijsten.
Research / DIVA
19-01-2022 | Stefan Delaeter
Dit jaar bestaat de DIVA-barometer 25 jaar! Met meer dan 7.300 onderzochte radiospots en 500 tv-billboards op de teller is het onderzoek één van de grootste en langstlopende Belgische reclamestudies.
Trend / PODCASTS
24-12-2021 | Hilde Leemans
VRT-podcasts zijn populair, ook dit jaar leverde elk merk weer zijn eigen toppers af. Van korte, amusante verhalen tot diepgaande geschiedkundige onderzoeken: elke smaak wordt bedient.