Wil je adverteren via radio, tv, display of zoek je een creative partnership?
Match je campagne met onze brede en kwalitatieve luisteraars en kijkers.
Wil je graag adverteren via een van onze VRT-merken?
Wil je graag gericht targeten in een of twee provincies via Radio 2?
Research / Sportzomer 2021
25-06-2021 | Bruno De Turck
Met het EK voetbal, de Tour de France en de Olympische Spelen zullen deze zomer alle (consumenten)oren en -ogen gericht zijn op de VRT-tv- en -radiozenders. Een opportuniteit voor adverteerders.
Research / Tv-sponsoring
15-06-2021 | Dirk Soetens
Wat duurt 5 seconden en heeft de kracht om zowel merkbekendheid, aankoopintentie als imago te boosten? De 5”-billboards op Eén en Canvas: 3 billboard-inzichten
15-06-2021 | Geert Vansant
Wat duurt 5 seconden en heeft de kracht om zowel merkbekendheid, aankoopintentie als imago te boosten?
Trend / Videoformaten
Korte videoformaten zijn populairder dan ooit. Sociale kanalen voeren de trend aan: hoe hapklaarder, hoe populairder en dus ook: hoe effectiever. Hoe optimaliseer je als marketeer de kracht van short-form video voor jouw merk?
Trend / Ketnet
15-03-2021 | Mauro Meurisse
Eind januari vond het Gala van de Gouden K’s plaats. De awardshow van Ketnet vind normaal plaats in een overvol Sportpaleis, maar dat was dit jaar niet mogelijk. Om het event toch coronaproof te laten doorgaan, zorgde de kinderzender van VRT wel voor een wereldprimeur van formaat: het gebruik van XR technologie in een liveshow.
Expert / Digital audio
10-03-2021 | Justine De Bruyn
In ons nieuwe InTune-magazine vertelt Sven Lardon, beleidscoördinator digitaal bij VRT-radio, waarom audio (marketing) the next big thing is, zit jij al in pole positie bij ons?
Trend / De toekomst van audio
17-02-2021 | Dirk Soetens
Radiozenders, streams, podcasts, radio-apps en intussen ook Clubhouse: audio is overal. Filip Pletinckx (talent Coach bij VRT) licht 10 trending audiotopics van 2021 toe.
Trend / eSporza
13-01-2021 | Sam Homblé
Sporza lanceert e.sporza.be, een videogameplatform dat helemaal gewijd is aan de wereld van esports. Vanaf dt jaar kunnen adverteerders het potentieel van het platform optimaal benutten.
Research / VRT
10-12-2020 | Dirk Soetens
De maand oktober was een bijzonder sterke digitale maand voor VRT met 2.346.115 unieke browsers per dag. Enkel de maand maart (start coronacrisis) deed het beter.
Research / Digitaal radioluisteren
17-11-2020 | Dirk Soetens
Het recente onderzoek van Ipsos in opdracht van de Vlaamse overheid toont aan dat 38% van het totale radioluistervolume digitaal gebeurt via DAB+, internet of digitale tv. Vorig jaar was dat nog 26%.