Wil je adverteren via radio, tv, display of zoek je een creative partnership?
Match je campagne met onze brede en kwalitatieve luisteraars en kijkers.
Wil je graag adverteren via een van onze VRT-merken?
Wil je graag gericht targeten in een of twee provincies via Radio 2?
Research / Onderzoek Video Streaming
07-07-2022 | Veerle Hellemans
Volgens de vierde editie van de Belgian Video Streaming Monitor van GroupM (1.400 respondenten 18-59, online bevraagd in april 2022), scoort VRT NU zeer sterk op de VOD-markt in België.
Case / Car-Pass
15-04-2022 | Bruno De Turck
Hoe maakt de combinatie van radio en televisie je mediaplan nog sterker? Het Date-concept van Car-Pass is een schoolvoorbeeld van hoe een concept wordt doorgetrokken naar de verschillende touchpoints.
Research / UBA
24-03-2022 | Rudi Janssens
Voor het eerst in België: UBA (United Brands Association) en UMA (United Media Agencies) brachten het aandeel van alle media-investeringen in België in kaart, zowel online als offline.
Research / DIVA, BAN
19-01-2022 | Laurence Couturier
DIVA meet niet enkel de best scorende TV-billboards maar heeft ook een aangepaste methodiek voor BAN-campagnes. De inhoudelijke richtlijnen waaraan BAN-campagnes moeten voldoen staan creativiteit duidelijk niet in de weg. Integendeel!
Research / DIVA, Dovy, Lidl, BMW
19-01-2022 | Geert Vansant
Benieuwd welke tv-campagnes in 2021 het best scoorden volgens DIVA? Spoiler alert: het zijn 3 adverteerders die hun visual en sonic branding helemaal op punt hebben.
Trend / PODCASTS
24-12-2021 | Hilde Leemans
VRT-podcasts zijn populair, ook dit jaar leverde elk merk weer zijn eigen toppers af. Van korte, amusante verhalen tot diepgaande geschiedkundige onderzoeken: elke smaak wordt bedient.
Research / VRT NU
24-12-2021 | Geert Vansant
GroupM Belgium presenteerde dit najaar zijn nieuwe Streaming Monitor. De studie onderzocht het kijkgedrag en de marktdynamiek van videostreaming.
In een bevraging van het Videobarometer-onderzoek bleek dat VRT NU de derde meest gebruikte videostreamingdienst is in Vlaanderen, na Youtube en Netflix.
Research / Sportzomer 2021
26-08-2021 | Lissa De Peuter
De zomer stond in het teken van grote sportevenementen. VRT scoorde op alle vlakken met gouden bereikcijfers. Een overzicht.
Research / Spotify
11-08-2021 | Justine De Bruyn
Roadtrips, summer playlists, nostalgie en hete zomerdagen: 4 interessante tendensen op Spotify waar je als adverteerder rekening mee moet houden.