10/10/2022
Via gamification de awareness rond circulaire economie verhogen, dat is de slimme opzet van Recupel via het populaire tv-programma Homo Universalis.
→Bijna 7 op 10 Vlamingen (69%) kent Zomerhit en kwam er ook mee in contact deze zomer (62% bij 16-34 jaar en 63% bij 35-54 jaar), 42% ontdekt dankzij Zomerhit nieuwe artiesten of liedjes.
In totaal zijn 406.480 Radio2-luisteraars bereikt via live radio, 60.000 mensen beleefden de optredens live aan zee en 825.768 Vlamingen keken naar de finale show op Eén (7+). De tv-zender had een marktaandeel van 42,1% per show (15+).
Nathalie Moons, Residential Communication Manager Orange: “De brede reach van Zomerhit is een geweldige opportuniteit voor adverteerders. Orange heeft recent 5G aan de kust gelanceerd, dat wilden we kenbaar maken op een leuke manier bij families met kinderen. Zomerhit zat pal op onze doelgroep. In onze Orange-trailer konden we ons product uitgebreid toelichten. Daarnaast vielen er leuke prijzen te winnen en aan de hand van games kon onze doelgroep de voordelen van sneller internet ter plekke ervaren, maar liefst 15.000 mensen kwamen langs.”
Geert Van Belleghem, Event coördinator Sportpromotie Sport Vlaanderen: “Sport Vlaanderen partnert al een paar jaar met Zomerhit omwille van de vele participatiemogelijkheden die het event biedt. Wij willen mensen nieuwe sporten laten ontdekken en aanzetten tot bewegen. Op maandagen kon onze doelgroep op de Radio2-stand aan zee kennismaken met 6 sporten. We ontvingen 1.400 bezoekers en bereikten meer dan 55.000 personen via de Facebookpagina van Radio2. Ook onze wedstrijd lokte 5.998 deelnemers. Veel kwalitatieve contacten bij wie de interesse in bewegen is gewekt: mission accomplished.”
Anoek van Wouwe, Promotiemanager VLAM: “VLAM promoot Belgische producten, het liefst op een opvallende en creatieve manier. Dankzij Zomerhit konden we deze zomer kookworkshops met the Messy Chef aanbieden. Op die manier zetten we onze producten op een leuke manier in de kijker bij een groot publiek. Naast de live interactie met onze doelgroep bereikten we meer dan 188.000 mensen via de Facebookpagina van Radio2 en bekeken 7.700 mensen de VLAM-recepten. Partneren met Zomerhit is voor ons een opportuniteit om in contact te komen met onze doelgroep op een kwalitatieve, creatieve én impactvolle manier.”
Contacteer ons voor een voorstel op maat.
Bronnen:
* Impactmeting Zomerhit 2022, onafhankelijk onderzoek uitgevoerd bij representatieve steekproef van 1513 Vlamingen 16+, VRT Studiedienst)
** CIM RAM, mediaplanningsgolf, Noorden, 12+, ma-zo, 6-22u.
*** Getelde schatting door organisatoren.
**** CIM Audimetrie, North + guests, 20/08/2022, live +7.