14/03/2018
De beste creatieve samenwerkingen zijn een meerwaarde voor alle deelnemende partijen. Bekijk de samenwerking tussen StuBru en A.S. Adventure.
→Wil je graag de handen in elkaar slaan met een VRT-zender? Met deze vijf tips in het achterhoofd ben je goed op weg.
“Dit is wellicht de belangrijkste tip die ik geïnteresseerde adverteerders kan meegeven. Betrek ons in het proces van zodra je campagne concrete vorm begint te krijgen. Indien alles al van a tot z is uitgewerkt, hebben we een beperktere beweegruimte."
Is een bepaald idee geforceerd of past de samenwerking niet binnen het profiel van het mediamerk, dan kan je ervan uitgaan dat de luisteraar dit doorprikt.
In theorie is het altijd het mediamerk dat de leiding neemt. De zender moet er immers over waken dat de radioflow behouden blijft. Uiteraard mag de partner ook mee richting aangeven. Heel wat adverteerders hebben projecten die bij een zender passen. Zolang we onze authenticiteit behouden en ook jij als partner er beter van wordt, zijn creatieve partnerships een meerwaarde voor iedereen.
In zijn functie is Sam het aanspreekpunt voor adverteerder, Var en VRT. De mening van iedere partij is van belang in het proces. Zowel zender als adverteerder moeten elkaar kunnen bijsturen en corrigeren. Het sleutelwoord is evenwicht.
Een partnership is altijd een versterking van de algemene campagne. Een creatieve samenwerking komt krachtiger over wanneer het kan verderbouwen op de fundamenten van je campagne.
Ben je ervan overtuigd dat een creatief partnership zijn vruchten kan afwerpen voor jouw merk? Neem dan vandaag nog contact op met Sam. Hij denkt graag mee na over een mogelijke samenwerking.