Lissa De Peuter
Lissa De Peuter
Senior Marketing Executive
23/02/2018

Een geslaagd creatief project komt niet uit de lucht vallen. Als Manager Creative Partnerships is het de taak van Sam om zenders en partners op één lijn te krijgen. 

Wil je graag de handen in elkaar slaan met een VRT-zender? Met deze vijf tips in het achterhoofd ben je goed op weg.

1. Neem ons mee van bij de start

“Dit is wellicht de belangrijkste tip die ik geïnteresseerde adverteerders kan meegeven. Betrek ons in het proces van zodra je campagne concrete vorm begint te krijgen. Indien alles al van a tot z is uitgewerkt, hebben we een beperktere beweegruimte." 

2. Zoek de perfecte match

Is een bepaald idee geforceerd of past de samenwerking niet binnen het profiel van het mediamerk, dan kan je ervan uitgaan dat de luisteraar dit doorprikt. 

3. Dansen doe je met twee

In theorie is het altijd het mediamerk dat de leiding neemt. De zender moet er immers over waken dat de radioflow behouden blijft. Uiteraard mag de partner ook mee richting aangeven. Heel wat adverteerders hebben projecten die bij een zender passen. Zolang we onze authenticiteit behouden en ook jij als partner er beter van wordt, zijn creatieve partnerships een meerwaarde voor iedereen.

4. Feedback is de sleutel

In zijn functie is Sam het aanspreekpunt voor adverteerder, Var en VRT. De mening van iedere partij is van belang in het proces. Zowel zender als adverteerder moeten elkaar kunnen bijsturen en corrigeren. Het sleutelwoord is evenwicht. 

5. Bekijk het totaalplaatje

Een partnership is altijd een versterking van de algemene campagne. Een creatieve samenwerking komt krachtiger over wanneer het kan verderbouwen op de fundamenten van je campagne. 

Ben je ervan overtuigd dat een creatief partnership zijn vruchten kan afwerpen voor jouw merk? Neem dan vandaag nog contact op met Sam. Hij denkt graag mee na over een mogelijke samenwerking.