02/08/2021
In 4 heldere quotes legt Lien Camelbeke, directeur marketing Standaard Boekhandel, uit hoe de samenwerking met Radio 2 ertoe bijdraagt om de Vlaming te helpen lezen, leren en beleven.
→Inspelen op momentum en creatieve mediaplanning: met deze twee radio-troeven zetten ZIP en Done by Friday één van de opmerkelijkste radiocampagnes van deze zomer neer. “Een BBQ-campagne valt moeilijk lang op voorhand in te plannen. Daarom kozen we voor een atypische approach waarbij we samen met Var heel kort op de bal konden spelen qua inplanning. De inhoud van onze spots stemden we af op wat andere relevante adverteerders communiceerden”, vertelt Sven Boelpaep, Managing Partner Done by Friday.
Door ludiek in te spelen op andere outdoorgerelateerde spots zette het Antwerpse bureau ZIP inderdaad stevig op de kaart als startende radio-adverteerder. Samen met Sonhouse werd een herkenbare sonic identity gecreëerd en werden er maar liefst 20 spotversies gemaakt. Die werden ingepland na radiocampagnes met outdoorcontent: na een spot van Devos Lemmens, een supermarkt, het weerbericht of de verkeersinformatie bijvoorbeeld.
Na een spot van Devos Lemmens klonk het zo:
Na het weerbericht klonk het zo:
Na de verkeersinformatie klonk het zo:
De campagne liep gedurende vier weken, verspreid over de lente en zomer op Radio 2 en Studio Brussel. Dit straf staaltje mediaplanning resulteerde in sterke DIVA-performantiecijfers, zowel op het gebied van likeability en impact. Creatieve samenwerkingen die scoren: daar worden wij als matchmaker heel blij van!
Beluister alle spots
Contacteer ons vrijblijvend voor meer info.