28/11/2018
Consumenten zijn emotionele wezens. Onderzoeken die radiospots meten zijn dat niet. Daar brengt Var verandering in.
→De eerste editie, op 15 november 2018 in het iconische Flagey-gebouw, legde de focus op het belang van sonic branding. Var stelde er ook de vernieuwde Diva-test 3.0 voor, dat nog verfijnder de impact van campagnes meet.
Onze 5 hoogtepunten?
Onze ceo Saskia Schatteman stelde nerveuze adverteerders meteen gerust:
Welkom in de brave new world van audio branding! Julian Treasure, sound en communication expert, co-founder Sound Agency en TED-talkspreker, roept op om brand sound guidelines vast te leggen in je brand book.
Meer weten? Lees de highlights van Julian Treasure’s keynote speech.
Om je audio-identiteit te bepalen, kan je een beroep doen op gespecialiseerde bureaus. Cédric Engels van Sonhouse legde uit hoe hij merken - zoals Spa of Coolblue - helpt met het bepalen van hun audio-identiteit.
Meer weten? Lees de sonic branding tips van Cédric Engels.
Samen met InSites Consulting vernieuwde Var de DIVA-test, met respect voor de klassieke KPI’s. Dirk Soetens, research manager bij Var en Hakim Zemni van InSites Consulting lichten toe wat er is veranderd en waarom.
Als kers op de taart stelde Rudi Janssens, Director Business Radio Unit Var, de SONIQ Award 2019 voor. Var gaat samen met een jury van experten op zoek naar de beste sonic branding cases aan de hand van de DIVA-test. Laat dus van je horen!
De komende weken en maanden onthullen we meer over impliciete meettechnieken, gamification-technieken, resultaten van geteste campagnes … Mis niets, schrijf je nu in op onze maandelijkse nieuwsbrief.