Lore Lenseclaes
Lore Lenseclaes
Head of Sales Media Agencies
11/07/2022
VRT NU wordt VRT MAX: een volwaardig merk, waar video en audio van heel VRT samenkomen. Met de introductie van VRT MAX schakelt de publieke omroep in één beweging 2 versnellingen hoger: door zowel de digitale als de merkenstrategie te optimaliseren, zet de VRT maximaal in op de digitale mediagebruiker. Waarom is dat ook voor adverteerders en mediaspecialisten belangrijk nieuws?

De VRT-merkenfamilie wordt voortaan gecentraliseerd rond het moedermerk VRT en onderbouwd met 2 sterke submerken: VRT NWS en VRT MAX. Tegelijk blijven Eén, Canvas, Ketnet, Radio 1, Radio 2, Klara, Studio Brussel, MNM en Sporza bestaan om specifieke doelgroepen en de jonge mediaconsument te bereiken (lees meer over nieuwe merkenarchitectuur van VRT). Handiger voor de mediaconsument, performanter voor de mediaspecialist.

Performanter en uitgebreider platform

VRT MAX wordt dé centrale digitale kijk- en luisterbestemming van de publieke omroep. Er wordt maximaal ingezet op gebruiksgemak en het aanbod van VRT MAX wordt uitgebreid met allé video en audio van de VRT. Daarnaast krijgen ook nieuwe video- en audioformaten er een plek.

Breder en jonger publiek

Het platform stelt de VRT in staat zijn content tot bij een nòg breder, nieuw en vooral jonger publiek brengen. Binnen de vertrouwde kwalitatieve en verantwoorde adverteerderscontext uiteraard: VRT MAX geeft de consument wat die wil zien en horen én doet tegelijk aan smaakverbreding en verdieping.

En more to come…

De verdere uitbouw van VRT MAX tot de place to be voor de Vlaamse digitale mediagebruiker blijft een absolute prioriteit. Zo zal VRT MAX een veilige kinderzone krijgen en wil het platform op termijn experimenteren met livestreams en on demand uitzendingen van bijvoorbeeld cultuurvoorstellingen.

“VRT MAX moet een aangename metgezel worden voor alle Vlamingen. We willen de beste en meest kwalitatieve content aanbieden, zowel video als audio. Die moet prikkelend zijn, verrassend en vaak ook ontspannend. Bovendien moet ze op jouw maat zijn. VRT MAX wordt veel meer dan alleen maar een kijk- en luisterbestemming,” aldus Tom Peeters, directeur connectie bij VRT.

Meer horen?

In deze podcast gaat MNM-dj Dorianne Aussems in gesprek met directeur Connectie Tom Peeters en manager Digitale Bestemmingen Ruth Degraeve over VRT MAX.

Wist je dat?

Recent onderzoek naar de BVOD-markt in ons land bevestigde de marketingkracht van VRT NU: het platform bleek het derde best bekeken in België (na Youtube en Netflix) en legde daarnaast ook de beste performantiecijfers van alle lokale platformen voor. Meer informatie over het onderzoek

Wil je weten wat VRT MAX voor jouw merk kan betekenen?

Contacteer ons salesteam voor meer info.