07/07/2022
Volgens de vierde editie van de Belgian Video Streaming Monitor van GroupM (1.400 respondenten 18-59, online bevraagd in april 2022), scoort VRT NU zeer sterk op de VOD-markt in België.
→De VRT-merkenfamilie wordt voortaan gecentraliseerd rond het moedermerk VRT en onderbouwd met 2 sterke submerken: VRT NWS en VRT MAX. Tegelijk blijven Eén, Canvas, Ketnet, Radio 1, Radio 2, Klara, Studio Brussel, MNM en Sporza bestaan om specifieke doelgroepen en de jonge mediaconsument te bereiken (lees meer over nieuwe merkenarchitectuur van VRT). Handiger voor de mediaconsument, performanter voor de mediaspecialist.
VRT MAX wordt dé centrale digitale kijk- en luisterbestemming van de publieke omroep. Er wordt maximaal ingezet op gebruiksgemak en het aanbod van VRT MAX wordt uitgebreid met allé video en audio van de VRT. Daarnaast krijgen ook nieuwe video- en audioformaten er een plek.
Het platform stelt de VRT in staat zijn content tot bij een nòg breder, nieuw en vooral jonger publiek brengen. Binnen de vertrouwde kwalitatieve en verantwoorde adverteerderscontext uiteraard: VRT MAX geeft de consument wat die wil zien en horen én doet tegelijk aan smaakverbreding en verdieping.
De verdere uitbouw van VRT MAX tot de place to be voor de Vlaamse digitale mediagebruiker blijft een absolute prioriteit. Zo zal VRT MAX een veilige kinderzone krijgen en wil het platform op termijn experimenteren met livestreams en on demand uitzendingen van bijvoorbeeld cultuurvoorstellingen.
“VRT MAX moet een aangename metgezel worden voor alle Vlamingen. We willen de beste en meest kwalitatieve content aanbieden, zowel video als audio. Die moet prikkelend zijn, verrassend en vaak ook ontspannend. Bovendien moet ze op jouw maat zijn. VRT MAX wordt veel meer dan alleen maar een kijk- en luisterbestemming,” aldus Tom Peeters, directeur connectie bij VRT.
In deze podcast gaat MNM-dj Dorianne Aussems in gesprek met directeur Connectie Tom Peeters en manager Digitale Bestemmingen Ruth Degraeve over VRT MAX.
Recent onderzoek naar de BVOD-markt in ons land bevestigde de marketingkracht van VRT NU: het platform bleek het derde best bekeken in België (na Youtube en Netflix) en legde daarnaast ook de beste performantiecijfers van alle lokale platformen voor. Meer informatie over het onderzoek