29/01/2019
De impact van slimme speakers biedt opportuniteiten voor radio. Ook in Vlaanderen en Nederland zijn er al experimenten met dit nieuwe medium.
→De Super Bowl is een van de best bekeken sportevenementen ter wereld. Nog populairder zijn de spectaculaire halftime show en de vele commercials die CBS verkoopt voor maar liefst 5,3 miljoen dollar per 30 seconden (in 1967 kostte een spot maar $40.000). Deze populariteit is ook de adverteerders niet ontgaan. Ieder jaar is het een creatieve strijd tussen merken en reclamebureaus, waarbij zelfs digitale spelers kiezen voor een traditionele tv spot. Onze favorieten:
Door de opkomst van smart speakers is audio een van de belangrijkste trends in 2019. Natuurlijk kan het ook té ver gaan…
Het Amerikaanse biermerk, Bud Light, speelt dan weer slim in op de populariteit van een van de bekendste tv-series ter wereld.
Ook België werd vertegenwoordigd tijdens het spektakel #proud #changeuptheusual
Veel merken maken voor hun Super Bowl reclames gebruik van internationale sterren. Pepsi besloot om het komische talent van acteur Steve Carrell in te zetten, terwijl Colgate koos voor Luke Wilson en Hyundai voor Jason Bateman.
Ook Burger King zette een (iconische) celebrity in, maar in plaats van te kiezen voor een uitgebreid creatief concept, gingen ze voor eenvoud: zoals Andy Warhol die een Whopper eet #eatlikeandy
Neem contact op met het tv team om samen te kijken naar de mogelijkheden voor jouw merk.