19/03/2020
Nu ons leven op zijn kop staat en thuis zijn de norm is, zijn tv en radio meer dan ooit onze compagnons in deze uitzonderlijke omstandigheden. De verschillende VRT-merken steken je alvast een hart onder de riem
→Met de nieuwe campagne #BlijfSporten gaan Sport Vlaanderen, Sporza en partners niet de commerciële tour op. Ze kiezen voor een nobele, wetenschappelijk onderbouwde boodschap die verder reikt dan louter sportpromotie.
Via de redacties van kranten en social media lanceren o.a. viroloog Marc Van Ranst (KU Leuven) en professoren inspanningsfysiologie Wim Derave, (Universiteit Gent) en Peter Hespel (KU Leuven) een open brief met 10 richtlijnen:
Niet alleen wetenschappers, maar ook BV’s en topsporters doen mee. Het radiospotje is ingesproken door Maarten Van Gramberen, op het filmpje zien we o.a. Tom Waes, Marleen Merckx, Karen Daems, Cath Luyten, Nina Derwael, Emma Plasschaert en Pieter Timmers tips geven. De campagne is een realisatie van De Mensen.
Jo Haentjens, afdelingshoofd sportpromotie: “We willen vermijden dat de Vlamingen plots massaal in de zetel gaan ploffen of ineens heel zware sportinspanningen gaan doen. We moeten onze weerstand opbouwen, Onze immuniteit mag niet verzwakken, we moeten blijven bewegen en sporten op basis van deze richtlijnen van de wetenschappers.”
Rudi Janssens, Sales Director Var: “We hebben bewezen dat we met deze campagne heel flexibel kunnen zijn. Eergisteren werd de campagne geboekt, vandaag staat ze on air. Er is ook expliciet gevraagd om, indien de regelgeving over buitenkomen verandert, we de campagne stante pede moeten kunnen verwijderen.”
De campagne loopt van 21 tot en met 27 maart op primetime radio en tv.
Vraag meer info via var.be/contact