26/11/2021
Traditiegetrouw zijn de laatste weken van december bij de VRT een periode vol beleving waar iedereen naar toeleeft. Het ideale moment om jouw reclameboodschap stevig in te zetten.
→Niet enkel awareness, maar ook brand relevance, trust, brand consideration en ad response vertoonden stijgingen tussen 18% en 50% na het uitzenden van een radiocampagne. Dat maakt van radio een ‘multiplier medium’: bijzonder kostenefficiënt en met effect op meerdere parameters.
Na blootgesteld te zijn aan een radiocampagne werden stijgingen tot 31% gemeten in merkvertrouwen (tov niet luisteraars). Ook de scores van merkrelevantie stegen tot 24% na het horen van een radiocommercial.
Van alle luisteraars die de campagne herkenden, stelde 21% dat ze de website zou bezoeken. 19% bezocht de site ook effectief onmiddellijk. Dat betekent: response rates tussen de 4% en 5%.
Het consequent gebruik van DBA’s (muziek, stemmen, jingles, personages, sonic branding,…) resulteert in hogere effectiviteitsscores. Voor een maximaal effect dienen de elementen toegepast te worden in de volledige mediamix.
Focussen op een groter bereik in je mediaplan blijkt efficiënter dan focussen op frequentie. Het onderzoek stelt dat campagnes die inzetten op groot bereik gemiddeld 15,7% hoger scoorden op awareness.
Meer weten over hoe je merk kan connecteren met onze audiences? Contacteer ons.