09/03/2022
Het thema van de World Radio Day 2022 is niet toevallig ‘Radio and Trust’. Twee grote spelers vertellen waarom radio al jaren centraal staat in hun mediaplan, met dank aan Egta.
→Op 30 oktober gaf Radio 2 het startschot van een reeks mooie natuurwandelingen tijdens het Radio 2 Natuurweekend. In samenwerking met Natuurpunt stippelde de zender een reeks wandelingen uit in 15 bossen. Een QR-code die ter plaatse gescand kan worden, brengt bezoekers naar de stem van Ann Reymen die je doorheen de wandeling gidst. Ook andere Radio 2-stemmen vertellen er verhalen en geven educatieve weetjes mee die je op speciaal ontworpen luisterbanken kan beluisteren.
A.S.Adventure zag in dit initiatief onmiddellijk een ideale context om zijn wandelexpertise in de kijker te zetten en zijn ‘3D voetensysteem’ te ondersteunen. Om de actie en het partnership kracht bij te zetten, trok de grootste familiezender alle registers open. De week voorafgaand aan het Natuurweekend stond de programmatie volledig in het teken van natuur & bos.
Naast een unieke kans voor A.S.Adventure om in een ideale context zijn wandelcategorie in de kijker te zetten, zorgde deze campagne voor een mooi bereik van 25% op de VVA’s. De video werd meer dan 10.000 keer bekeken en meer dan 7.200 online bezoekers werden geregistreerd.
Bekijk de video's:
Contacteer Sam of Hilde voor meer info.