10/03/2021
In ons nieuwe InTune-magazine vertelt Sven Lardon, beleidscoördinator digitaal bij VRT-radio, waarom audio (marketing) the next big thing is, zit jij al in pole positie bij ons?
→Na enkele jaren vaste tv-believer te zijn, koos Délio er in 2020 voor om ook een deel van hun budget op radio in te zetten. Hiervoor trokken ze de lijn van hun televisiecampagnes door naar radio: een herkenbare situatie, een catchy jingle ‘Joepie Délio’ en een spot waar het enthousiasme van af spat. Délio trekt hun sonic branding door in hun 360° mediaplan. De spots waren te horen op Radio 2, Studio Brussel, MNM, Q Music en Joe in september 2020.
Mede dankzij het consequent doortrekken van hun brand assets was hun start op radio meteen een succes. Het DIVA-onderzoek wees uit dat de sonic meteen door 45% van de luisteraars werd herkend en dat de campagne kon rekenen op 59% sonic attributie*, wat het merk onmiddellijk aan de top positioneerde tegenover de gemiddelde DIVA-score (20%) Hiermee nestelt Délio zich meteen tussen de sterke merken qua herinnering en attributie van de campagne. “Radio heeft ons geholpen om onze spontane awareness te vergroten.” zegt Jente Prims, Senior Brand Manager bij Signature Foods
*Bron: DIVA 3.0, InSites Consulting i.o.v. Var, test date 11/09/2020
Contacteer ons vrijblijvend, onze matchmakers staan je graag te woord.