Julie Desmet
Julie Desmet
Business Developer Creative Partnerships
11/04/2022
Bos is er nooit genoeg. Daarom doen Sander & Laura hun avontuur van vorig jaar nog eens over, met een nóg groenere focus en een verdubbelde ambitie. Om in hun opzet te slagen zijn ze afhankelijk van de hulp van de luisteraars én van de pakjes van bpost.

Bijna een jaar geleden overleefden MNM DJ’s Sander Gilles en Laura Govaerts een week in een bos. Zo spaarden ze 2.500 bomen bij elkaar. Die werden ondertussen geplant en vormen nu ‘Het Zonnebos’. Dit jaar staat de blik van het duo op 5.000 bomen. Om hun verdubbelde ambitie waar te maken, rekenen ze op dubbel zoveel enthousiasme en steun van de luisteraars.

Nieuwe uitdaging!

Van 11 tot 15 april zijn de twee avonturiers te vinden in het Chartreuzenbos in Holsbeek. Als Sander en Laura het een hele week volhouden in het bos, sparen ze 5000 bomen bij elkaar voor een nieuw bos. In deze nieuwe editie stellen ze zich ook een bijkomende uitdaging: het duo zal proberen alle stroom voor het project lokaal op te wekken door te fietsen. Stoppen ze met trappen, dan is er niets te horen op de radio. Ook deze keer zijn de presentatoren volledig overgeleverd aan de hulp van de luisteraars. Die kunnen tenten, dekens, eten en andere hart-onder-de-riemen laten bezorgen via de Pakjesautomaat van bpost.

Ecozones

“Net als MNM zet ook bpost sterk in op duurzaamheid”, vertelt Dominique Yates, senior Marketing Manager bij bpost. “Zo lanceerden we al verschillende Ecozones, dat zijn zones waar we een dicht netwerk aan Afhaalpunten en Pakjesautomaten creëren en we alle pakjes 100% uitstootvrij leveren. Het is onze ambitie om tegen 2030 volledig CO2-vrij te leveren. Daarnaast zetten we in op ‘convenience’: het gemak van pakjes op te halen in de buurt, op een moment dat het je past. Omdat we dezelfde doelstellingen delen én om onze Pakjesautomaten extra in the picture te zetten, zetten we graag mee onze schouders onder het initiatief van MNM. Pakjes bezorgen kan ook duurzaam en afhalen is echt super makkelijk. Dat zullen Gillis & Govaerts zeker ervaren.”

De actie loopt live op MNM en in de app, wordt ondersteund op tv en krijgt uitgebreide visibiliteit op de site en de social-media-kanalen van de zender.

Ook interesse in een Creative Partnership?

Contacteer Sam Homblé voor de mogelijkheden.