06/07/2022
Elke dag live radio maken, nog eens van het kotleven proeven, keihard blokken,... Dat is wat Kawtar en Sander deden in MNM Blokhut. Een leuk project voor de MNM-doelgroep, maar ook een unieke opportuniteit voor Gen Z merken.
→‘Click’ is een nieuwe aanpak van Fost Plus om zwerfvuil uit de wereld te bannen. Wanneer je op een correcte manier omgaat met afval, wordt je beloond met digitale punten. Door zwerfvuil of je eigen lege verpakkingen in te scannen en in de juiste vuilnisbak weg te gooien, ontvang je Circular Ucoins. Die kan je bij lokale handelaars inruilen voor gratis producten, extraatjes en gadgets.
Veerle Put, Head of Strategic Projects bij Fost Plus: “Fost Plus wil op een leuke, speelse manier de Click meer bekendheid geven. Het strand en omgeving zijn locaties waar we sowieso al sterk inzetten op zwerfvuilpreventie. De klik met de zomerinitiatieven van MNM is een match made in heaven.”
Samen met Fost Plus gaan de MNM-DJ’s en luisteraars de uitdaging aan om het strand en de pier van Blankenberge proper te houden. Op 4 activatiemomenten, verspreid over juli en augustus, trekt een MNM-DJ samen met een luisteraar én gewapend met de Click-app het strand op en ruimen ze zoveel mogelijk zwerfvuil op.
Wie het meeste zwerfvuil verzamelt, krijgt een leuk gadget.. De actie loopt on air, via IG stories en online. Fost Plus engageert zich langs zijn kant om zoveel mogelijk horeca-zaken rondom de studio te mobiliseren om Circulair Ucoins te aanvaarden. Tenslotte zorgt Fost Plus ervoor dat er gedurende de zomer voldoende visibiliteit is. Om de doelgroep extra aan te spreken installeren ze een basketbalring boven de vuilnisbak bij de MNM-studio, volledig in de Click-branding.
Radio, redactionele integraties, online video, visibiliteit op en rond het strand: het zit allemaal mooi geïntegreerd in dit partnership. Het spreekt voor zich dat de duurzame focus van Fost Plus ook bijzonder waardevol is voor MNM. Een mooi voorbeeld van een 360°-partnership waar écht iedereen beter van wordt!