Silke  Deliens
Silke Deliens
Marketing Executive
28/11/2022
Var organiseerde in samenwerking met BAS (Belgian Advertising School) een dagje Radio Advertising bij VRT. De BAS-studenten kregen vooraf een creatieve briefing om een radiospotte bedenken en op te nemen. Benieuwd naar het verloop van de dag?

Hoe bouw je een succesvol merk op radio?

Block image

De 25 studenten van het BAS-postgraduaat kregen in de ochtend de kans om een presentatie bij te wonen van een icoon in het radioreclamevak, Philip Maes. Hij gaf de do’s-and-don’ts mee en een hele waaier aan creatieve internationale voorbeelden ter inspiratie.

Welke inzichten in posttestmetingen dragen bij tot meer impact van je spot?

Daarna gaven wij aan de jonge talenten meer info over Var, onze werking en ons aanbod, gevolgd door een checklist voor een geslaagde audiocampagne mee op basis van de inzichten van ons 25-jarig DIVA-impactonderzoek. De checklist is een handige gids voor het schrijven van een sterke copy.

The moment of truth

Na de twee presentaties konden de studenten nog hun copy herwerken met de tips van Philippe Maes en de DIVA-checklist in het achterhoofd om vervolgens in de namiddag zelf de radiocel in te duiken en hun radiospot op te nemen.

Block image

Eens de opnames waren afgerond, bezochten de studenten de radiostudio’s van MNM en StuBru en kregen de monteurs nog even de tijd om de radiospots te finaliseren. Op het einde van de dag werden de radiospots samen met veel enthousiasme beluisterd en klonken we samen op een geslaagde en leerrijke dag.

Benieuwd naar wat radio voor jouw merk kan betekenen?

Contacteer ons vrijblijvend voor een gesprek.