Bart  De Wit
Bart De Wit
Account Manager
17/05/2021
“De tv-billboards op Eén zorgen voor naamsbekendheid, de spotjes op Radio 2, MNM en StuBru brengen klanten naar onze showrooms. Het bereik van de VRT-zenders is enorm,” zegt Françoise Poucet, Advertising Manager van èggo nv. Hoe ziet de strategie van het bedrijf er uit? En hoe passen de VRT-merken in hun mediaplan?

Èggo, specialist in keukens, kasten en dressings, is een vrij jong bedrijf dat in 2007 opgericht werd door de familie Taminiaux. Het bedient zijn klanten via meer dan vijftig eigen winkels in ons land en verkoopt jaarlijks bijna 20.000 keukens en een 2.500 maatkasten. “Het grootste deel van onze verkoop zijn keukens in de gemiddelde prijscategorie, niet supergoedkoop, maar ook niet extreem duur”, zegt Advertising Manager Françoise Poucet. “Onze klanten bevinden zich dus vooral in de brede middenklasse, maar gaan ook heel breed qua leeftijd. Alles tussen 25 en 64 is potentieel interessant voor ons. Als je die parameters samenlegt, kom je voor je marketing al snel terecht bij brede, generalistische media die een groot publiek aanspreken. En zeker in het noorden van het land is de VRT wat dat betreft bijna incontournable. De reach is enorm.”

Het merk is op Radio 2, MNM en Studio Brussel aanwezig met radiospots van dertig seconden. “Op tv sponsoren we billboards van vijf seconden rond onder meer Dagelijkse Kost, Blokken, Thuis en F.C. De Kampioenen”, zegt Poucet. “Druk bekeken programma’s die meerdere leeftijdsklassen aanspreken. Zowel jonge koppels als 65-plussers kijken er graag naar. Dat is waar we naar op zoek zijn.”

Notoriëteit en trafiek

“Met tv proberen we vooral de merkbekendheid te verhogen en mensen te inspireren. Radio is voor ons een kanaal om aan promotie te doen en verkeer naar onze showrooms genereren. Het ene vult het andere mooi aan.”

2020 en 2021, we hoeven het niet meer uit te leggen, kondigen zich aan als “bijzondere” jaren voor het Belgische bedrijfsleven. Toch was de corona voor èggo geen signaal om zijn marketinginspanningen af te bouwen. “Ons marketingbudget is tijdens de pandemie zeker niet kleiner geworden. We zijn overtuigd van de kracht van radio en tv tijdens de lockdown: bij uitstek periodes waarin gezelligheid en samenzijn met het gezin zijn belangrijk, daarin speelt de keuken een belangrijke rol. Veel mensen sloegen ook aan het klussen: tijdens de lockdown zijn er in Vlaanderen veel keukens en badkamers vernieuwd.”

Ook jouw merk linken aan Eén en Canvas?

1. Exclusieve partner 2022-2023

Word een exclusieve langetermijnpartner van programma’s op Eén en Canvas met jouw 5”-billboards – die automatisch ook meelopen op VRT NU – en vergroot zo je naamsbekendheid en imago. Interesse in de pakketten vanaf 2022? Download onze nieuwste publicatie over de Premium Partnerships TV & Video of schrijf je meteen in (je hebt nog tijd tot 15/09/2021 23u59).

2. Boodschappen van algemeen nut

Geniet van speciale tarieven en omkader je campagne met de kwalitatieve content van Eén en Canvas. Contacteer bruno@var.be

3. Adverteren rond webreeksen of merkintegraties

Interesse in de mogelijkheden van adverteren rond webreeksen of je merk integreren rond Brand Extensions-afgeleiden? Contacteer sam@var.be

4. Preroll video advertising

Voor het eerst sinds 2020 is het marktaandeel van VRT NU bij -24 jarigen groter dan dat van de lineaire VRT-zenders. Dit najaar rollen we preroll video ads voor adverteerders uit.