23/09/2021
Hoe word je als regionale speler met één showroom een van de grootste verandabouwers van Vlaanderen? Door maximaal te profiteren van de regionale dekking van Radio 2.
→Het Superplus-getrouwheidsprogramma, gekoppeld aan de claim ‘Eet beter, betaal minder’ biedt kaarthouders een directe korting bij aankoop van producten met Nutriscore A en B. De korting varieert van 5% voor iedereen tot 15% voor wie meer dan € 500 per maand koopt bij de detailhandelaar. Bovendien zijn er exclusieve promoties en aanbiedingen op basis van het koopgedrag van de klant.
De campagne, voorafgegaan door een teaserfase. doorloopt alle belangrijke elementen in de funnel: awareness, consideration, conversie en het stimuleren van regelmatig gebruik.
"Op het vlak van awareness is het essentieel dat mensen praten over ons en onze wil om gezonde voeding betaalbaar te maken ", legt Aude Mayence, Vice-President Marketing & Digital bij Delhaize, uit. "Vandaar de keuze voor radio, billboards, tv en online video. Het mediaplan zorgt voor een sterke mediadruk, het belichten van de voordelen stimuleert de consideration".
In de conversiefase doen de digitale media hun werk én de sterke aanwezigheid in de verkooppunten. De persoonlijke e-CRM-aanpak moedigt de gebruikers aan om de kaart en de app te blijven gebruiken. Vier macro-influencers demonstreren het gebruik van de app op Instagram.
Opvallend is ook de stijging van de Belgen over de perceptie van Delhaize als gezonde partner.
Contacteer ons voor een optimaal mediaplan dat past in je conversiefunnel.