Hendrik Kiekens
Hendrik Kiekens
Senior Account Manager
30/09/2021
Met zijn Superplus-getrouwheidsprogramma én bijbehorende campagne ‘Eet beter, betaal minder’ is Delhaize er in een mum van tijd in geslaagd niet alleen gezonde voeding betaalbaar én kenbaar te maken aan een breed publiek, maar ook klanten aan zich te binden én hen aan te zetten tot gezonder eten. Dat leverde de retailer een Gold Effie Award + Mention of Excellence in Touchpoint Strategy 2021 op.

‘Eet beter, betaal minder’

Het Superplus-getrouwheidsprogramma, gekoppeld aan de claim ‘Eet beter, betaal minder’ biedt kaarthouders een directe korting bij aankoop van producten met Nutriscore A en B. De korting varieert van 5% voor iedereen tot 15% voor wie meer dan € 500 per maand koopt bij de detailhandelaar. Bovendien zijn er exclusieve promoties en aanbiedingen op basis van het koopgedrag van de klant.

Brede media voor awareness

De campagne, voorafgegaan door een teaserfase. doorloopt alle belangrijke elementen in de funnel: awareness, consideration, conversie en het stimuleren van regelmatig gebruik.

Bekijk de tv-spot: Superplus Delhaize

0:00
/
0:00

"Op het vlak van awareness is het essentieel dat mensen praten over ons en onze wil om gezonde voeding betaalbaar te maken ", legt Aude Mayence, Vice-President Marketing & Digital bij Delhaize, uit. "Vandaar de keuze voor radio, billboards, tv en online video. Het mediaplan zorgt voor een sterke mediadruk, het belichten van de voordelen stimuleert de consideration".

In de conversiefase doen de digitale media hun werk én de sterke aanwezigheid in de verkooppunten. De persoonlijke e-CRM-aanpak moedigt de gebruikers aan om de kaart en de app te blijven gebruiken. Vier macro-influencers demonstreren het gebruik van de app op Instagram.

Stijging in gebruik en verkoop

  • Meer dan 1,4 miljoen Superplus-kaarthouders na 3 maanden
  • Gestegen verkoop bij Superplus-kaarthouders

Stijging in perceptie Delhaize gezonde partner

Opvallend is ook de stijging van de Belgen over de perceptie van Delhaize als gezonde partner.
 

  • Meer dan 60% vindt dat Superplus een gezonde levensstijl ondersteunt en Delhaize gezonde producten betaalbaar maakt (vs ongeveer 30% bij de eerstvolgende concurrent)
     
  • Meer dan 60% vindt dat Delhaize een retailer is die gezonde voeding aan een aantrekkelijke prijs biedt (vs minder dan 40% bij de eerstvolgende concurrent)

Ook interesse in hoe Var jouw campagne een boost kan geven met de brede VRT-touchpoints?

Contacteer ons voor een optimaal mediaplan dat past in je conversiefunnel.