23/02/2018
Een geslaagd creatief project komt niet uit de lucht vallen. Als Manager Creative Partnerships is het de taak van Sam om zenders en partners op één lijn te krijgen.
→
Adverteerders voeren hun eigen strijd. Hun website laten verschijnen op de eerste pagina van de Google-zoekresultaten is niet makkelijk. We onthullen je graag vier inzichten van ROI-gedreven adverteerders die met succes audio inzetten om digitale campagnes te boosten.
Audio en online zijn voor luisteraars een natuurlijke match, wat voor adverteerders tal van voordelen oplevert. Van alle niet-digitale media consumeert de Vlaming audio het meest en bereikt radio wekelijks 90% van alle Vlamingen. Datzelfde onderzoek toont ook aan dat radioluisteraars tijdens een kwart van het radiovolume tegelijkertijd op websites of sociale media surfen.
Audio inzetten zorgt ervoor dat een merk aan aandacht en bekendheid wint. Google bewees, in samenwerking met Var en RMB, dat radioreclame een positief effect heeft op het aantal online zoekopdrachten naar het adverterende merk. De onderzochte campagnes zorgden voor een gemiddelde stijging van de zoekopdrachten met maar liefst 33%. Vermeld je aan het einde van je spot de url? Dan stijgt de Radio Ad Boost tot maar liefst 59%. Dat bevestigt een gelijkaardige Amerikaanse studie.
Trendrapporten en een studie van Bain Consultants tonen aan dat audiovisuele media noodzakelijk zijn om je merkbekendheid op te bouwen. Audio helpt om je merk te laten doorbreken bij een groot en kwalitatief publiek.
Vul je radioplan aan met Spotify en bereik luisteraars doelgericht op basis van hun demografische gegevens, interesses, luistergewoontes en stemming. Dat zorgt voor een performante en betaalbare audiocampagne.
Wij helpen je merk groeien! Meer weten? Contacteer één van onze Var-matchmakers.