25/04/2019
De impact van slimme spraakassistenten en luidsprekers biedt een grote opportuniteit aan radio. In dit artikel nemen we enkele cases uit de VS en de UK onder de loep.
→“ Zuiver idee, dat perfect is uitgevoerd. Doeltreffende boodschap gebracht in een kort format: sterk in alle eenvoud."
“Dat er veel inzendingen zouden zijn die inspelen op Artificial Intelligence, viel te verwachten. Burger King speelt hier, op zijn eigen manier, handig en leuk op in. Credits voor originaliteit.”
“Straffe performances en copy, de Father spot raakt echt. Maar toegegeven: bij de pay off bleef ik wel wat op mijn honger zitten.”
“Klassieke verhalen herwerkt alsof het merk publieke bibliotheken zou sponsoren. De campagne kwam na de aankondiging van de Canadese overheid dat de budgetten voor bibliotheken zouden gehalveerd worden. Superrelevant dus en vooral: waanzinnig goed uitgevoerd.”
“No words, gewoon proberen deze (via Amazon Alexa)”
En dan is er nog de spot van Nestlé van Ponce Buenos Aires, waar voetbalcommentatoren een voetbalmatch in Argentië becommentariëren op een zen-manier om te voorkomen dat uitzinnige supporters een hartaanval zouden krijgen. Of de spot van Whiskas, waar BBDO Toronto een heuse radioshow van 45 minuten maakte om je kat rustig te houden terwijl je naar de dierenarts rijdt. Zoveel straffe creaties, maar ik moet ergens stoppen.
Ontdek alle inzendingen van Cannes Lions 2019 op: www.lovethework.com