28/11/2022
Als charmeoffensief tegen de internationale media, zetten we graag onze schouders onder deze 2 hartverwarmende projecten om nieuw marketingtalent warm te maken voor de lokale reclamemarkt.
→DAT-gelabelde websites zijn media die op een verantwoorde manier omgaan met consument en reclame. Deze websites garanderen brandsafety, een optimale gebruikservaring, transparante gegevensbescherming, een kwalitatieve viewability en plegen geen advertentiefraude.
Om adverteerders nog meer inzicht te geven in de criteria achter DAT én de mogelijkheden die ze zelf hebben om media te laten auditen, wordt nu ook de Media Trust Guide gelanceerd. Dankzij een eenvoudig stappenplan kunnen adverteerders op deze manier bijdragen aan de verdere uitbouw van een kwaliteitsvolle, digitale advertentiemarkt.
“Deze nieuwe publicatie draagt bij aan de noodzakelijke opleiding van de markt en aan het vermogen van DAT om zich op lange termijn als standaard te vestigen.”, stelt José Fernandez, Chief Customer Experience, Marketing & Digital Officer bij D’Ieteren erover.
Ook Aurore Devos, Senior Manager Digital Marketing & Media Coordination BENELUX bij The Walt Disney Company, ziet alleen maar voordelen in deze evolutie. “Ik heb het gevoel dat iedereen denkt het digitale vak onder de knie te hebben, maar dat is verre van het geval. Deze gids helpt bij een beter begrip van de uitdagingen rond betrouwbaarheid en de technische elementen die ertoe bijdragen.”
Dankzij deze drie eenvoudige stappen kan je je steentje bijdragen aan de verdere uitbouw van een veilige Belgische digitale advertentiemarkt.
Download dan de Media Trust Guide.