Var redactie
Var redactie
23/04/2018
Creativiteit en effectiviteit: een of-of-verhaal? Helemaal niet. Bij Var geloven we in de match tussen creativiteit en ROI om de impact van je campagne te versterken. Daarom zijn we al jaren structurele partner van Creative Belgium. Tijdens de Creative Session XL op 29 maart kwamen een aantal duo’s aan het woord die de match tussen creatie en ROI gevonden hebben.

Herbekijk hier de video’s:

Klara(fy)

Cultuurzender Klara is ambitieus en wil veel meer zijn dan die zender van de klassieke muziek. Maar hoe maak je jongeren, of mensen die niets hebben met klassieke muziek, warm hiervoor? Chantal Pattyn, netmanager van Klara, en Iwein Vandevyver, Creative Director bij Lucy, geven tekst en uitleg over onder andere Klarafy, dat in 2017 nog goud won op de Creative Belgium Awards.

Lidl

Waaraan denk je bij Lidl? Aan vers, inderdaad. Een campagne die draait rond de versheid van de producten van Lidl, daar ging BBDO Belgium mee aan de slag. De eerste campagne van Lidl ooit met een reclamebureau speelde zich voor een groot deel op radio af. Het leverde BBDO Belgium vorig jaar een Silver Award op. Creative Director Sebastien De Valck en Jeroen Bal, Board Member Purchasing & Marketing bij Lidl Belux, doen de eerste grote campagne uit de doeken.

Telenet

Samen met Studio Brussel dook Telenet terug in de tijd, naar 1984. De innovaties van Telenet leer je pas écht waarderen wanneer je het even zonder moet doen. Zoals meer dan 20 jaar geleden dus. Dat grote merken hun rol in de maatschappij opnemen bewees Telenet met De Digitale Duik (samen met Ketnet, MNM en Var). Het doel? Jongeren en hun ouders een digitale deal laten sluiten om goed met technologie om te gaan.

Ikea

Een spot van 1 minuut en 40 seconden?!? Daar moet je een stevig budget voor hebben. Het was helemaal niet het plan van Ikea om deze spot te maken. Francis Lippens van DDB Brussel vertelt waarom het bureau de spot toch voorstelde, ook al was het niet wat Ikea hen gevraagd had. ”Let the agency be responsible for the budget”, lacht Miguel Aguza van Ikea. Bekijk hun presentatie.

Wil jij meten hoe creativiteit en effectiviteit de impact van je campagne vergroten? Contacteer het audioteam of laat je concept testen in onze DIVA.