De resultaten bleven niet uit. “De campagne werkte om te beginnen activerend, meer bepaald door mensen door te sturen naar onze website”, zegt Stergialis. Het verkeer steeg daar dan ook gevoelig, met zo’n kwart, een effect dat tot anderhalve week na de campagne bleef aanhouden. Ze noteerde ook een stijging van 89% nieuwe klanten en 50% meer sales.
“En natuurlijk hielp ze ons zoals beoogd aan een grotere naambekendheid”, vervolgt hij. Dat blijkt ook uit de DIVA-testresultaten: de recall bedroeg 57%, wat beter was dan de benchmark van 43%. “Inzake attributie is er nog ruimte voor verbetering”, besluit hij. “Maar dit was onze eerste campagne, dus we zijn beslist tevreden met de resultaten. Ze zijn zeer hoopgevend en vormen de ideale basis om de volgende campagne te bereiden.”
Die komt er als alles goed is in 2022. “In 2021 plannen we geen campagne meer, onder andere omdat we mede door corona zeer snel gegroeid zijn: op een bepaald moment leverden we drie keer zoveel pakjes dan normaal. Mensen hebben dus duidelijk de weg gevonden.”