Header image
Terug naar Cases

Case Bpost

Bpost vindt in MNM de ideale partner om duurzame boodschap aan te leveren

MNM en Bpost tekenden in 2022 een media-campagne uit ter promotie van de duurzame afhaalpunten. Door de storytelling op verschillende manieren redactioneel te integreren en de USP van de campagne letterlijk tot leven te brengen op radio, online en social mediakanalen overtreffen de resultaten alle KPI’s.

Sector
E-commerce
Thema
Brand Building
Periode
11/04/2022 - 15/04/2022
Case delen
Download
header image

Aanpak

Naast naamsbekenheid genereren via een radiocampagne, was Bpost op zoek naar een impactvolle en creatieve manier om hun product op de kaart te zetten bij de online kopers – vaak de jongere doelgroepen.

Aangezien MNM sterk inzet op duurzaamheid en de doelgroep perfect matcht met die van bpost, zag Bpost een ideale partner in MNM om de boodschap over te brengen.

Mediaplan:
Het mediaplan bestond on air uit 10 redactionele momenten, 20 spots en 20 promotionele doorverwijzingen (zie video onderaan). De campagne liep niet enkel live op de zender en in de app, maar werd ook ondersteund met livestreams en kreeg uitgebreide visibiliteit op de site en de social mediakanalen van de zender. Het plan garandeerde daarnaast ook online videocontent, een vermelding op de themapagina van MNM en integratie in de nieuwsbrief van de zender.

Dat een mediamerk open staat om de USP’s van een adverteerder op zo’n leuke, authentieke en relevante manier in de verf te zetten, verdient echt een pluim. Dat de resultaten navenant zijn, mag dan ook niet verbazen.
Dominique Yates
Marketing Manager

Facts & Figures

Uit impactonderzoek blijkt dat de helft van de ondervraagden zich de campagne herinnerden en dat 90% de campagne ook echt kon smaken (Bron: bpost Market Intelligence, Checkmarket 04/22).

Ook de hardere resultaatscijfers bevestigen de rol van creativiteit in mediavoering: ons objectief om de duurzame pakjesautomaat als preferentiële verzendoptie neer te zetten, werd ruim overschreden (noot: groei-indicatie in bijlage maar absolute cijfers worden liever niet gedeeld).

Onze boodschap is niet alleen duidelijk overgekomen maar dat de objectieven dan ook nog overachieved zijn, maakt van ons een heel gelukkige adverteerder. Ik kan dit soort creatief mediagebruik alleen maar toejuichen.”aldus Dominique Yates, Senior Expert Segment Marketing bpost.

Media

Livestream Gillis & Govaerts (verwijzing naar duurzaam pakjesautomaat Bpost)

0:00
/
0:00

Contacteer ons

Heb je interesse om te adverteren op de VRT-merken? Of heb je gewoon een vraag? Aarzel dan niet en stuur een mailtje, bel ons of vul dit formulier in.

}
Verplicht