Header image
Terug naar Cases

ALDI

Slimme radiocampagne zorgt voor conversie

Bewijzen dat radio kan zorgen voor conversie in het winkelpunt. Dat bewijst ALDI met zijn KNALDI-radiospotjes. Het tactische promotieprogramma van ALDI noteert ook positieve scores wat betreft de merkattributie. Tekst en uitleg door Lotte Eeckhout, Campaign Manager bij ALDI. 

Sector
Retail
Thema
Brand Building
Periode
2020-2022
Case delen
Download
header image

Aanpak

Via een duidelijke call to action, herkenbare auditieve elementen, en een hoge frequentie van de spotjes tijdens ‘drivetime’ spoort de klanten aan om de wekelijkse promotieartikelen te kopen.

Media plan:

  • Radio
  • Folder
De combinatie van radiocampagnes en een mooie korting zorgt ervoor dat we een onmiddelijke stijging in de sales cijfers zien
Lotte Eeckhout
Campaign Manager

Fact & Figures

  • KNALDI is – op het logo na – het brand asset dat het sterkst aan ALDI toegewezen wordt. (volgens een onderzoek uitgevoerd door InSites Consulting over twintig brand assets van Aldi; 77% van de respondenten kan het KNALDI-concept correct toewijzen aan ALDI.)
     
  • Sonic recall: 46% (witte wijn) en 39% (rode wijn). De benchmark uit de DIVA-onderzoeken is 38%.
     
  • Sonic attribution: 26% (witte wijn) en 22% (rode wijn). De benchmark uit de DIVA-onderzoeken is 19%.

     

Media

Contacteer ons

Heb je interesse om te adverteren op de VRT-merken? Of heb je gewoon een vraag? Aarzel dan niet en stuur een mailtje, bel ons of vul dit formulier in.

Verplicht