Bruno De Turck
Bruno De Turck
Senior Account Manager
25/06/2021
Met het EK voetbal, de Tour de France en de Olympische Spelen zullen deze zomer alle (consumenten)oren en -ogen gericht zijn op de VRT-tv- en -radiozenders. Vrij vertaald voor marketeers betekent dat: recordbereik en ongekende marktaandelen. 

De zomer kleurt Belgisch. Het is geleden van toen we nog allemaal samen zonder tijdslimiet of mondmasker op café mochten (en wie herinnert zich dat nog?) dat een sportzomer zo rijkgevuld was en we allemaal #tousensemble meesupporterden. Onze Duivels trapten de sportzomer alvast succesvol af, hun laatste match tegen Portugal van 27 juni kon rekenen op een gemiddelde kijkdichtheid van 2.449.938 kijkers*. Daarmee scoorden de VRT-zenders een marktaandeel van 83,1%**

Ongeziene ratings en marktaandelen

Zowel tijdens onze eigen matchen als tijdens de wedstrijden van de andere ploegen wordt er niet alleen op het veld gescoord. Alle bereikcijfers schieten dag na dag de hoogte in. Dat belooft voor de volgende dagen (en de rest van de hete sportzomer)!

 

  • Finland-België 21/6: 2.154.940 kijkers* - een rating van 28,7 en 80,5% marktaandeel**
  • België-Portugal 27/6: 2.449.938 kijkers* - een rating van 29,7 en 82,6% marktaandeel**
  • Frankrijk-Zwitserland 28/6: 1.073.169 kijkers* - een rating van 17,4 en 56,0% marktaandeel**
  • België-Italië 02/7: 2.173.169 kijkers* - een rating van 34,9 en 82,2% marktaandeel**
  • Italië-Spanje: 06/7: 1.051.451 kijkers* - een rating van 17,0 en 58,7% marktaandeel**

* Live+VOSDAL+Guests+Online
** 1ste (TV) scherm (Live+VOSDAL+guests)

Adverteren op VRT tijdens deze ongelooflijke sportzomer?

Laat je merk ook meegenieten van deze uitzonderlijke sportzomer en contacteer ons snel voor meer informatie.