23/09/2021
Hoe word je als regionale speler met één showroom een van de grootste verandabouwers van Vlaanderen? Door maximaal te profiteren van de regionale dekking van Radio 2.
→Zot veel Vakantie is de druk beluisterde succesformule van Radio 2 waarin Kim Debrie de vinger aan de pols houdt van alles beweegt in onze provincies tijdens de zomermaanden.
Voor partner BelOrta haalden Kim, Messy Chef Jelle Beeckman én de Ladybikers alles uit de kast. Elke donderdag en vrijdag verwende Jelle Radio 2-luisteraars met lekkere, makkelijke en gezonde recepten waarin fruit en groenten een centrale rol speelden. On air gingen Kim en Jelle in gesprek over het recept van de dag. De recepten werden redactioneel uitgewerkt online door de ladybikers: zo kon het artikel over de tomaten rekenen op maar liefst +13.209 pageviews. De kookdemo’s waren te volgen in de app. Gemiddeld werd de Radio2-app 40.000 tot 50.000 keer bezocht per dag tijdens de zomervakantie.
Tijdens een aantal kookdemo’s kwam een teler in de uitzending over zijn product vertellen: twee telers kwamen langs aan de kust, vier anderen kregen de ladybikers te gast. Die bezoekjes waren online te volgen, on air én op Eén. Na de rubriek van de Messy Chef zorgen creatieve audioboards van BelOrta voor de kers op de taart.
De 360°-integratie werd niet enkel gesmaakt door de doelgroep. “Deze campagne was inderdaad een mooi verhaal van twee sterke lokale merken die eenzelfde doelgroep en doelstelling delen”, vertelt Glenn Sebregts, Divisiehoofd Marketing & Externe Communicatie van BelOrta. “Wij partneren met Radio 2 voor het grote en kwalitatieve bereik, maar ook voor de vele creatieve en redactionele integratiemogelijkheden. Ons merk werd op alle kanalen meegenomen, op een plezante én opvallende manier.”
Beluister de billboards:
Contacteer Sam of Hilde voor meer info.