Justine De Bruyn
Justine De Bruyn
Account Manager
14/06/2022
Sinds januari 2022 mag er geadverteerd worden op de DAB+ zenders van de VRT-merken. Partneren met digitale streams opent de weg naar extra, exclusieve doelgroepen: voortrekker Audi zag onmiddellijk de opportuniteit en schakelde snel naar een creatief partnership met De Tijdloze.

De Tijdloze - de jaarlijks drukbeluisterde eindejaarslijst op StuBru - is al jaren een rots in de branding op zaterdag- en zondagochtend. De succesformule is ondertussen ook beschikbaar als DAB+-kanaal.

Het aanbod op het digitale werd recent versterkt met een dagelijks ochtendprogramma en met specials rond tijdloze verjaardagen. Roos Van Acker draait voortaan ook op de stream tijdloze platen op aanvraag, Stijn Van de Voorde zet er jarige, tijdloze artiesten als Nick Cave, Paul McCartney of Jimmy Hendrix extra in de kijker.

Met een gemiddeld weekbereik van 20.506 luisteraars en een gemiddelde luisterduur van 275 minuten per dag, is het kanaal van De Tijdloze bijzonder populair. De doelgroep is avontuurlijk en bevindt zich voornamelijk in de leeftijdgroep 25-54.

Stef Sleurs, Marketing Manager Audi Belgium, vertelt waarom deze match ideaal is voor een innovatief merk als Audi.

Vorsprung durch Technik

“Als automerk moet je altijd vele jaren vooruitkijken. De verwachtingen van klanten én de maatschappij veranderen namelijk razendsnel. Audi heeft dat goed begrepen. ‘Vorsprung durch Technik’ vat in drie woorden de vooruitstrevende pioniersmentaliteit van Audi samen. Sinds zijn ontstaan ontwikkelt Audi innovaties en technieken die autorijden naar een hoger niveau tillen. “Reflect on the past, celebrate the future.” is snel het motto van het Duitse automerk geworden. Maar ook in die evolutie naar elektrisch rijden speelt Audi een voortrekkersrol.”

Extra, exclusieve doelgroepen

“Eind vorig jaar kreeg Audi de mogelijkheid om zich te associëren aan de Tijdloze 100. Terugkijken naar de 100 beste nummers aller tijden, die vandaag nog steeds sterke emoties wekken bij de luisteraars. De doelgroep van de Tijdloze is uiteraard tijdloos met een sterke vertegenwoordiging bij 35-plussers met een avontuurlijke en pop-en rock attitude. Een perfecte complementaire doelgroep voor Audi.”

Benieuwd naar de campagne? 

Beluister de spot

0:00
/
0:00

Wil je partneren met VRT-merken?