Sophie De Marche
Sophie De Marche
Account Executive
30/05/2022
VRT en Delhaize go way back. Annelore Van Hove, media- en channelmanager Delhaize, vertelt waarom VRT-audio vandaag relevanter dan ooit is voor de retailer.

1. Relevantie

“De VRT heeft sterke & kwalitatieve radiomerken, elk met een specifieke profilering. Ze staan midden in de leefwereld van hun luisteraars, onze klanten. Audio is alomtegenwoordig en volgt de consument een hele dag. Dat maakt het medium een partner in life. En laat dat nu net de ambitie zijn van Delhaize: elke dag mee zijn met het leven van onze klanten.”

2. Segmentatiemogelijkheden

“Door de specifieke profilering van de VRT-radiomerken kunnen we onze verschillende klantensegmenten bereiken. We schakelen audio wekelijks in als tactisch kanaal om onze promo’s te ondersteunen en sales te genereren. Via audio kunnen we op zeer korte tijd een hoog en efficiënt bereik genereren op onze core targets.”

3. Sterke content

“VRT-radiomerken bieden elk op hun eigen manier kwalitatieve, brandsafe en betrouwbare content en context. Dat is voor ons cruciaal. Radio heeft ook tijdens de voorbije jaren zijn kracht opnieuw bewezen: gedurende de coronaperiode steeg de share of ear indrukwekkend. Audio wint steeds meer de attention war.”

4. Bereik

“VRT-audio biedt een stabiel en complementair bereik. We zetten de troeven ervan zowel creatief als mediatechnisch in. Hierbij opteren we voor een mix van klassieke radio en OLA-platformen, zo komen we tot een optimale performance en bereiken we al onze klantensegmenten in hun eigen leefwereld. Dat levert een zeer goede ROAS* op.”

(*) ROAS: Return on Ad Spent. De formule om je ROAS te berekenen is als volgt: campagne-omzet / campagnekostenkosten x 100%.

5. Kwalitatieve context

“Als sterk merk willen we ons verbinden met andere sterke merken. En dat zijn de VRT-radiomerken, stuk voor stuk.”

Bekijk de video

Beluister enkele recente radiospots van Delhaize

Wil je ook een sterke radiocampagne boeken op de VRT-zenders?

Contacteer ons salesteam voor meer info.