23/09/2021
Relevante aangepaste campagneboodschappen, die perfect passen in de nieuwe tijdsgeest loont. Marketing coördinator Isabel Van Goethem legt uit.
→“In 2020 hebben we de grootste digitale sprong gemaakt uit onze geschiedenis, die tendens zal zich ook de volgende jaren doorvertalen naar onze mediaconsumptie. Een gevolg daarvan zijn legio mogelijkheden voor personalisatie: de Chinese gepersonaliseerde nieuwsfeed Toutiao is bijvoorbeeld de populairste nieuwsapp ter wereld. Een ander gevolg is dat mediabedrijven steeds beter in staat zullen zijn om advertising te personaliseren. Op termijn kan een tv-presentator je favoriete drankje drinken door realtime-personalisatie. Als je dat product dan ook nog eens kan aankopen via de app, wordt je contentplatform ook ineens een winkel.”
“Mijn ‘Offer you can’t refuse’-model bestaat uit vier lagen: een goed product aan een goede prijs, digitaal gebruiksgemak, partner in life en maatschappelijke meerwaarde. Toegepast op de VRT vormt kwaliteit van content de basis. Die laag vult de VRT vandaag al perfect in lijkt me. Digitaal gebruiksgemak is een must geworden: ook daar zie ik sterke initiatieven als de ‘Ik-luister-Belgisch’- stream of de gebruiksvriendelijke MNM-app. Partnering in life is een mooie lijn om te blijven doortrekken in content. Elke mens heeft dromen, vragen en angsten: hoe kan je daar als openbare omroep een partner in zijn? Tenslotte: changing your world of een positieve impact hebben op de maatschappij. Ook deze laag zie ik onze openbare omroep afdekken, zeker in de voorbije, moeilijkere periode.”
“Kijk waar je consument zich bevindt. Begin 2021 zal je klant nog vooral thuis zijn. Begrijpen hoe je hen op dat moment kan helpen is cruciaal. Adverteerders die - op het moment van de COVID-exit - snel inspelen op veranderd gedrag zullen het meest succesvol zijn.”
Download dan ons InTune-magazine