14/10/2021
De lancering van advertising mogelijkheden op VRT NU biedt adverteerders en media buyers de kans om contact te maken met een moeilijk te bereiken doelgroep.
→“De rol van mediabureaus is geëvolueerd. Internationalisering duwt het aankoopproces steeds meer in de richting van commodity-trading. De ene GRP is de andere niet, het juist inschatten wordt steeds belangrijker. Havas werkt met Meaningful Rating Points en een Meaningful Digital Matrix om campagnes te valoriseren. De tendens naar crossmediale aankopen verplicht mediabureaus om meer creativiteit aan de dag te leggen. Creatieve bureaus en mediabureaus werken steeds nauwer samen: bij Havas centraliseren we al onze activiteiten in Havas Village. Zo creëren we ruimte voor synergieën tussen creativiteit, planning en buying”.
“Een brede media-achtergrond, een analytische geest en gezond boerenverstand. Inzicht in targeting, zeker met de nieuwe mogelijkheden zoals targeted TV. Nieuwe technologieën zijn immers pas interessant indien de kost per relevant contact ook effectief lager is in verhouding tot het lineaire alternatief. Profielen die opportuniteiten en risico’s kunnen inschatten en crossmediaal kunnen kijken, zullen in staat zijn om echte toegevoegde waarde voor merken te creëren.”
“De discussie over het belang van online versus offline is achterhaald. Offline media zijn niet langer de ‘klassieke’ media, vanuit een aankoopperspectief dekt die term steeds minder de lading. We kunnen immers ook perfect een zeer gerichte niche-campagne uitwerken op TV, het koninginnenmedium van de massa-media. Adservertoepassingen vinden ook steeds meer hun weg naar offline media. De rijkheid en effectiviteit van een campagne zit in een juist evenwicht tussen narrow- en broadcastingelementen”.
Wil je weten hoe Creative Belgium voortrekster Isabel Van den Broeck, marketingexperte Elke Dens, auteur & keynote speaker Steven Van Belleghem en MOTY Sophie Pollet naar de toekomst kijken? Of wil je meer lezen over het groeiende belang van digitale audio en het digitaal transformatietraject van de VRT?
Download dan de laatste editie van ons InTune-magazine