Jordan Bowring
Jordan Bowring
Marketing Executive
07/09/2023
Het VRT 1-programma Ons Huis/Nieuw Huis kende vorig seizoen een vliegende start met gemiddeld 830.000 kijkers per aflevering. Het tweede seizoen opent opnieuw de deuren voor interieuradverteerders die hun hoogwaardige producten en expertise in de kijker willen zetten met ditmaal focus op energiezuinig renoveren. Marketing Manager Camille Peckstadt van maatkastenspecialist Camber kent de impact van slim maatwerk en licht de impact van een goed uitgedacht product placement toe. 

Een product placement op maat…

“Het was voor Camber de eerste keer dat we als partner deelnamen aan een tv-programma. Het publiek van Ons Huis/Nieuw Huis sluit naadloos aan bij onze doelgroep, het format draait bovendien voor een groot deel rond renovaties - een belangrijk deel van onze dagelijkse bezigheden. Onze interieurarchitecten realiseren een ontwerp op basis van de (opberg)noden en levensstijl van de klant, vervolgens begeleiden we de klant met een expertteam van A tot Z. Dat we onze expertise kunnen tonen in een positieve en kwalitatieve context aan honderdduizenden potentiële klanten is bijzonder waardevol. Redactionele integratie creëert op een organische manier awareness en zet je merk op een geloofwaardige manier in de schijnwerper bij een breed publiek.” 

… zorgt voor een positieve ROI.

Het resultaat? Billboards op tv, de integratie in het programma én de kers op de taart is dat de kijkers achteraf alle getoonde producten kunnen terugvinden in de virtuele tour op VRT MAX. 

“Sinds ons partnership merken we een stijging op het vlak van websiteverkeer, offerteaanvragen én bezoeken aan onze showrooms in Vlaanderen. Ons merk was niet enkel te zien in de afleveringen maar maar was ook mee opgenomen in een online communicatieplan in samenwerking met VRT 1. Dankzij virtuele tours op VRT MAX kon je binnenkijken in de gerenoveerde woningen, wat zorgde voor nog extra bereik. Het programma heeft ons doelpubliek niet alleen geïnspireerd maar ook geactiveerd om meer te weten over ons product én onze service.” 

Ook interesse in een partnership met Ons Huis/Nieuw Huis?

In Ons Huis/Nieuw Huis gaan interieurarchitect Ken en vastgoedmakelaar Kristien de strijd met elkaar aan. Ze bezoeken - verspreid over heel Vlaanderen - acht koppels die niet (meer) wonen in het huis van hun dromen. Hij verbouwt het huidige huis, zij gaat op zoek naar een nieuwe woning. Adverteerders kunnen hun merk linken aan het programma via billboards, product placement en de gebruikte producten tonen in de virtuele tour op VRT MAX. 

Goed nieuws: er komt een nieuw seizoen met focus op energiezuinig renoveren

Contacteer ons voor meer info.